interim weekcontracten vooruit getekend + ontslag

glenn1976
Topic Starter
Berichten: 114
Locatie: Oostende
Contacteer: Website

interim weekcontracten vooruit getekend + ontslag

#1 , 17 jul 2015 18:01

Kreeg daarstraks het onaangename nieuws dat er voor mij geen werk meer is in het kantoor waar ik al een aantal maanden aan de slag was.

ik verving een collega die naar een andere kantoor ging, maar bij haar overgang heeft ze ook een aantal belangrijke en grote dossiers meegenomen.

Hierdoor is er nu een tekort aan werk ontstaan voor mij en het bovengenoemde gevolg: baas roept jij .. spijtig maar.. is nu je laatste dag. :(

ik heb echter al contracten ondertekend voor de komende weken. moeten deze door het interimkantoor betaald worden?

het interimkantoor is al op de hoogte van het nieuws dat ik mijn laatste dag gewerkt heb.

wat kan ik het best doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 jul 2015 18:39

Jij hebt een contract getekend, dus moet je dat contract naleven tenzij je een bewijs hebt dat je niet meer moet komen. Vraag met andere woorden maandagochtend bevestiging dat je niet meer moet komen. Daarna zullen ze je een verbrekingsvergoeding moeten betalen.

glenn1976
Topic Starter
Berichten: 114
Locatie: Oostende
Contacteer: Website

#3 , 22 jul 2015 09:10

ja, maar het kantoor maar ik werkte zegt dat het interimkantoor mijn werkgever is. het is bij hen dat ik contracten voor de komende weken had getekend. deze zouden nu geannuleerd worden.
ik weet niet of het interimkantoor maandag open was (brug naar nat. feestdag), maar mijn werkplaats was maandag wel open. Ik ben daar niet naar toe geweest omdat mij was gezegd dat dit niet meer moest.
ik heb dan vrijdag bij mijn thuiskomst het interimkantoor op de hoogte gesteld, die de contracten die al waren ondertekend zouden annuleren.
weet dus of ik recht heb op een verbrekingsvergoeding. Straks kijken of ik werkloosheidsvergoeding kan krijgen. de eerste sollicitatiebrieven zijn ondertussen al weg.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 22 jul 2015 09:19

ik bedoelde dan ook je werkgever, dus het interimkantoor. Financieel kan dit wel heel wat verschil maken voor je om toch nog een verbrekingsvergeoding te bekomen;

Als ze contracten annuleren, kunnen ze dat enkel met jouw toestemming, je moet die niet geven.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 jul 2015 15:21

Daarna zullen ze je een verbrekingsvergoeding moeten betalen.
zij mogen dit vervangen door een gelijkwaardige job


als rva weet dat je akkoord ging met annulering arbeidsovereenkomst = minstens een schorsing op basis van art 44,kb 25/11/1991
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”