aangifte nalatenschap

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

Re: aangifte nalatenschap

#16 , 13 jul 2015 11:12

Invullen contactformulier vlabel bij vragen over erfenisbelasting -- rijksregisternr. in te vullen is van OVERLEDENE - noch notaris, noch ikzelf beseften dit -- en met ons waarschijnlijk vele burgers - dossiers misplaatst en verloren -- VLABEL heeft hier duidelijk een IT probleem naar burgers toe????
Wat wil jij hier mee zeggen? Het rijksregisternummer is misschien wel het belangrijkste item geworen in ons bestaan. Zorg er dus voor dat het genoteerd staat , ook van de overledene op zijn document. Toffe notaris!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
monique_ad2
Topic Starter
Berichten: 15

#17 , 13 jul 2015 22:41

Het rijksregisternummer van de overledene stond duidelijk in alle bijlagen - Vlabel opent blijkbaar de bijlagen niet.
Als je het formulier invult met een vraag, vul je toch je eigen naam en eigen rijksregisternummer in?
Je stelt toch vragen aan Vlabel onder je eigen naam? Dat is alleszins wat ik deed -- dus had ik vraag (via formulier) moeten stellen op naam van mijn overleden echtgenoot? en zijn rijksregisternummer gebruiken?
Ambtenaar waarmee ik vanochtend sprak, erkende het probleem -- dossiers (vragen) worden niet aan elkaar gekoppeld - ze blijven dus gewoon onbeantwoord liggen.

monique_ad2
Topic Starter
Berichten: 15

#18 , 13 jul 2015 22:43

En ook in de bijlagen die ik stuurde stond duidelijk rijksregisternummer van mijn overleden echtgenoot vermeld -- deze bijlagen worden dus NIET gekoppeld aan zijn dossier :(

Reclame

monique_ad2
Topic Starter
Berichten: 15

#19 , 13 jul 2015 22:53

N.B. : ben het verder volledig met je eens: RIJKSREGISTERNUMMER is dus inderdaad allerbelangrijkst item!!! Maar dan moet wel duidelijk vermeld worden op vraagformulieren welk rijksregisternr. men dient in te vullen, en men kan misschien bijlagen inkijken?

monique_ad2
Topic Starter
Berichten: 15

#20 , 13 jul 2015 22:56

https://belastingen.fenb.be/vfp-portal- ... tml#/q/top" onclick="window.open(this.href);return false;
Een vraag stellen, doe je toch in je eigen naam? of bent u het daarmee niet eens?

monique_ad2
Topic Starter
Berichten: 15

#21 , 14 jul 2015 09:42

Telefoontje deze morgen met 1700 Vlabel - mijn borgstelling is blijkbaar nu prioriteir aanvaard (brief per post onderweg) en heb nu dossierbeheerder aangesteld gekregen :)

Terug naar “Successie- & Registratierechten”