Hallo iedereen,
Vandaag belde de garagist van Midas me op om eens langs te komen omdat hij een bepaald stuk van onze auto niet kon bestellen wegens een verkeerd chassisnummer.
Blijkbaar komt het chassisnummer van het inschrijvingsbewijs (dat gele blad) niet overeen met het chassisnummer op de auto. Het is één lettertje verschil (een S ipv een C), dus een administratieve fout.. wss bij de DIV (gelijkvormigheidsattest heeft ook juist chassisnummer). Mijn partner rijdt al 5 jaar met die auto rond, heeft de auto al gekeurd gekregen, al verschillende onderhouden gehad, al 2x naar de politie gemoeten voor de auto, maar nu is het de eerste keer dat iemand deze fout opmerkt.
Bij Cardoen (waar we de auto gekocht hebben) zeggen ze dat ze het gaan proberen in orde te maken. Hij zegt dat hij met de juiste mensen kan praten. Dat het misschien €130 zal kosten. Hij zegt dat we moeten wachten met bellen naar de verzekeraar of de DIV.
Bij Midas zegt de garagist dat we er op moeten blijven hameren dat wij niets verkeerd gedaan hebben en dat dus ook niet gaan betalen. Hij vreest dat de auto opnieuw rijklaar gemaakt zal moeten worden, opnieuw ingeschreven en opnieuw gekeurd, dus dat het kostenplaatje nog groter kan worden. Hij stelt voor om direct naar de verzekeraar te bellen.
Ik denk eerlijk gezegd dat de fout bij de administratie van de DIV ligt en niet bij Cardoen (maar heel veel weet ik niet van wie wat doet qua inschrijven van de auto).
Weet iemand raadt? Bellen naar de DIV? Belllen naar de verzekeraar? Afwachten tot wat Cardoen zegt?
Bedankt alvast!