Erven als gehandicapt persoon.

josi
Topic Starter
Berichten: 551

Erven als gehandicapt persoon.

#1 , 18 mei 2015 11:15

Indien je als gehandicapt persoon van geen aanverwanten erft dien je dan successie rechten te betalen.Ik spreek van iemand die dus als zwaar behoevend is erkend en de zorgverlener zou de erfenis willen regelen ten voor dele van deze persoon.De zorgverlener heeft geen familie meer.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 18 mei 2015 12:37

U dient te betalen maar er is een abattement (=vermindering) voorzien in bepaalde gevallen indien voldaan aan de voorwaarden.

Zie hier: http://belastingen.vlaanderen.be/nlapps ... .asp?id=13" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 18 mei 2015 19:21

Afhankelijk van de leeftijd van de gehandicapte erfgenaam is een bepaald bedrag vrijgesteld van successierechten. Berekening : tarief van totaal bedrag min tarief van vrijstelling.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#4 , 19 mei 2015 07:18

Vriendelijk bedankt voor de nuttige informatie.

Terug naar “Successie- & Registratierechten”