niet nakomen van verbrekingscontract

kevin007
Topic Starter
Berichten: 1

niet nakomen van verbrekingscontract

#1 , 11 mei 2015 21:39

een vraagje. ik ken iemand en die is ontslagen en die moest haar opzegtermijn uitdoen.
na een maand heeft ze een voorstel gedaan om haar nog andere halve maand uit te betalen en direckt beeindigen van het werk.
Nu moest mijn vrouw binnen de 7 dagen alles van haar ex werkgever van facebook en andere sociale media verwijderen.
Er stond ook in dat ze haar binnen de 20 dagen zouden uitbetalen.
nu hebben ze een deel vergeten te betalen namelijk de andere halve maand extra die ze zouden betalen( dat staat ook in hun contract)
wij hebben vorige week nog een mail gestuurd met hun beleefd op de fout te wijzen.
het was vandaag dus dag 20 en het geld staat niet op onze rekening. en nu komt de vraag kunnen wij hier iets tegen doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 mei 2015 07:16

Ik ken iemand die zou zeggen: Stel die persoon in gebreke voor het niet naleven van de overeenkomst. Dit doe je gewoon door een brief te schrijven met wat overeengekomen was, wat ze nog niet nageleefd hebben en best (ongeveer) letterlijk de woorden "hiervoor stel ik u in gebreke." en dan iets van "in geval deze overeenkomst niet onmiddellijk nageleefd wordt, zullen wij genoodzaakt zijn om dit voor de rechtbank te brengen, waarbij wij de rechter zullen vragen om alle kosten ten uwer laste te leggen".

En afsluiten natuurlijk met "Hoogachtend, Kevin007. Deze brief wordt zowel aangetekend als per gewone post bezorgd".

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mei 2015 12:54


Nu moest mijn vrouw binnen de 7 dagen alles van haar ex werkgever van facebook en andere sociale media verwijderen.
Er stond ook in dat ze haar binnen de 20 dagen zouden uitbetalen.
nu hebben ze een deel vergeten te betalen namelijk de andere halve maand extra die ze zouden betalen( dat staat ook in hun contract)
anderhalve maand extra in ruil voor dingen te verwijderen op sociale media, waarom zou dit niet als chantage kunnen worden aanzien?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 12 mei 2015 12:56

waarom zou dit wél chantage zijn?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”