advies arbeidsgeneesheer negatief

natasjav
Topic Starter
Berichten: 25

advies arbeidsgeneesheer negatief

#1 , 14 apr 2015 13:47

Ik ben 1 april begonnen bij een werkgever met een voltijds contract van bepaalde duur (2 jaar)
Maandag moest ik op verplichte medische controle. De arbeidsgeneesheer stelde vast dat ik maar max 4 uur per dag mag werken (halftime dus).

Bij de werkgever moesten ze even slikken toen ik met dat nieuws af kwam. Ikzelf was er ook ondersteboven van.
De werkgever (overheid) zou uitzoeken wat er moet gebeuren.
Vandaag ben ik gewoon aan het werk geweest maar wist men me nog niets te zeggen.

Kan iemand zeggen of de werkgever het advies van de arbeidsgeneesheer naast zich neer kan leggen en wat daar dan de gevolgen van zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 apr 2015 12:56

Mogen we weten wat de reden is dat je maar 4 uur per dag zou mogen werken? Als de arbeidsgeneesheer enkel een advies geeft in de strikte zin van het woordt, denk ik niet dat dit verplicht moet opgevolgd worden. Het zal vooral aan uw werkgever zijn om te beslissen of ze hier al dan niet rekening mee houden. Maar als zij een arbeidsgeneesheer een controle laten doen, zou het wat vreemd zijn als zij dit advies, van hun eigen arbeidsgeneesheer, zouden negeren.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

natasjav
Topic Starter
Berichten: 25

#3 , 10 mei 2015 18:17

Ondertussen een maandje verder. De werkgever heeft mijn contract verbroken wegens medische redenen maar ik heb voor de 2 jaar een contract van 19u per week gekregen. Super blij! Wss had men geen andere kandidaten meer in de werfreserve maakt niet uit ik ben blij dat ik de kans!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”