ontwettig afwezig zonder arbeidscontract

vinkje12
Topic Starter
Berichten: 1

ontwettig afwezig zonder arbeidscontract

#1 , 06 mei 2015 06:09

Beste,

Mijn situatie:

Week 1 gewerkt met een getekend weekcontract bij interim

Week 2 op maandag gewerkt en dan niet meer teruggegaan , het interimkantoor op de hoogte hiervan gebracht , volgens de uitbetalingsinstelling
werkte ik nog die ganse week als interim en heb ik geen recht op een uitkering. Ik heb voor deze week wel geen arbeidscontract ontvangen of ondertekend .
Volgens het interimkantoor ben ik toen onwettig afwezig geweest , hoewel ik mijn verbreking op mail heb staan.

Wat kan ik hiertegen beginnen of is dit nutteloos ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 mei 2015 07:14

3 mogelijkheden:
- je laat het zoals het is. Geen recht op uitkeringen die week
- je drijft door en eist dat de arbeidsovereenkomst correct als verbroken aangegeven wordt in dimona (de aangifte waardoor de uitbetalingsinstelling ziet dat je een contract hebt en dus geen recht hebt op werkloosheidsuitkering. RVA weet van niets en je hebt uitkeringen vanaf dinsdag.
- je drijft door en eist dat de arbeidsovereenkomst correct als verbroken aangegeven wordt in dimona (de aangifte waardoor de uitbetalingsinstelling ziet dat je een contract hebt en dus geen recht hebt op werkloosheidsuitkering. Interimkantoor brengt RVA op de hoogte dat je de arbeidsovereenkomst eenzijdig verbroken hebt en je riskeert tot 1 jaar geen uitkeringen.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mei 2015 11:21

Ik heb voor deze week wel geen arbeidscontract ontvangen of ondertekend .
Wat kan ik hiertegen beginnen of is dit nutteloos ?
interimwet art 8 ; De overeenkomst moet schriftelijk worden vastgesteld uiterlijk binnen twee werkdagen te rekenen vanaf het tijdstip waarop de werknemer in dienst treedt
hoewel ik mijn verbreking op mail heb staan.
als jij de arbeidsovereenkomst hebt verbroken kan men een verbrekingsvergoeding eisen van u
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

ongelukbelaagd
Berichten: 514

#4 , 06 mei 2015 13:56

Doordat je die maandag bent gaan werken en je weet dat je weekcontracten hebt, heb je eigenlijk toegestemd in dat contract.
En jij hebt beslist niet terug te gaan werken op dinsdag...

Hier het omgekeerde meegemaakt.
Contract gekregen maar niet ondertekend. Op maandag gaan werken. Terug naar huis gestuurd.
Interim heeft hele week moeten betalen en moesten het maar vorderen bij het bedrijf.
Niet onze beslissing geweest.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 mei 2015 17:36


Hier het omgekeerde meegemaakt.
Contract gekregen maar niet ondertekend. Op maandag gaan werken. Terug naar huis gestuurd.
Interim heeft hele week moeten betalen en moesten het maar vorderen bij het bedrijf.
Niet onze beslissing geweest.
uitzendkantoor heeft dan wel het recht u een gelijkwaardige job aan te bieden ter vervanging
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”