volgens de politie van St-Niklaas wel, volgens mij niet; even kort schetsen;
Vandaag blijkt het kuistijd te zijn voor de stadsdiensten, nergens staan in de desbetreffende straten verbodsborden om te parkeren op datum X tussen uur Y en Z.
Politie belt aan men deur met de vraag om men wagen te verzetten, deze 'zou' in overtreding staan;
https://www.google.be/maps/@51.163052,4 ... ZBQuaw!2e0" onclick="window.open(this.href);return false;
mijn voertuig staat tussen deze 2 bloembakken ver genoeg naar achteren zodat de theoretische rijbaan vrij blijft,
https://www.google.be/maps/@51.1630267, ... a=!3m1!1e3" onclick="window.open(this.href);return false;
(zwarte wagen in dit geval)
doch volgens de politie ben ik in overtreding omdat dit geen (afgebakende) parkeerplaats is en ik zou mij op de verhoogde berm bevinden, ook al is er duidelijk geen onderscheiding tussen de verschillende delen (die metalen constructie zou iets moeten voorstellen waar men fietsen aan kan vasthangen, staat nergens aangeduid en mijn voertuig hindert deze ook niet).
dit lijkt mij eerder raar, want als men naar het begin van de straat gaat, staat er duidelijk een F19 verkeersbord.
https://www.google.be/maps/@51.162885,4 ... mhiVQA!2e0" onclick="window.open(this.href);return false;
wat in mijn ziens aangeeft dat vanaf daar een straat loopt en dat men de voertuigen zoals in de wegcode staat, aan de rechterkant van de weg moet parkeren, een afgebakend vak moet theoretisch niet voor zover mijn kennis gaat.
als dit een verhoogde berm is, zoals omschreven in de wegcode, dan zou niemand daar in die straat mogen inrijden, laat staan dat het ver van duidelijk is waar de grenzen van het trottoir, de "rijbaan" en eventueel een fietspad loopt.
soms parkeer ik mij naast de andere 2 bloembakken, zonder enige hinder en dergelijke te veroorzaken, de baan is breed genoeg (neen ik heb geen meetlint dat lang genoeg is)
https://www.google.be/maps/@51.162934,4 ... p1TKFA!2e0" onclick="window.open(this.href);return false;
wie heeft er nu gelijk?
ik, de politie of allebei.
gaat de de wegbeheerder nu in de fout door een onduidelijke situatie te hebben geschapen?