vormvereisten opzegging of verbreking arbeidsovereenkomst

Johan.vraagt
Topic Starter
Berichten: 17

Re: vormvereisten opzegging of verbreking arbeidsovereenkoms

#16 , 18 apr 2015 21:23

Intussen heb ik gedeeltelijk antwoord op mijn vraag.
Meteen ontkrachten dat een verbreking niet aan vormvereisten moet voldoen, wel niet aan specifieke vormvereisten moet voldoen.

AR. 68.139 ARBEIDSRECHTBANK te TURNHOUT van 16.12.2002:
"Het ontslag heeft slechts rechtsgevolgen op de datum waarop het ontslag wordt meegedeeld aan de ontslagen partij. Indien het ontslag wordt meegedeeld per aangetekende brief is dat de datum van de verzending, niet de datum van het opstellen en ondertekenen van de ontslagbrief, zelfs indien de vertraging in de verzending te wijten is aan externe omstandigheden."

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 19 apr 2015 07:31

Intussen heb ik gedeeltelijk antwoord op mijn vraag.
Meteen ontkrachten dat een verbreking niet aan vormvereisten moet voldoen, wel niet aan specifieke vormvereisten moet voldoen.

AR. 68.139 ARBEIDSRECHTBANK te TURNHOUT van 16.12.2002:
"Het ontslag heeft slechts rechtsgevolgen op de datum waarop het ontslag wordt meegedeeld aan de ontslagen partij. Indien het ontslag wordt meegedeeld per aangetekende brief is dat de datum van de verzending, niet de datum van het opstellen en ondertekenen van de ontslagbrief, zelfs indien de vertraging in de verzending te wijten is aan externe omstandigheden."

Dit gaat over een ontslag en niet over een verbreking van een contract.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#18 , 21 apr 2015 11:16

Intussen heb ik gedeeltelijk antwoord op mijn vraag.
Meteen ontkrachten dat een verbreking niet aan vormvereisten moet voldoen, wel niet aan specifieke vormvereisten moet voldoen.
opletten met jouw gedachte vormvereisten, mogelijk is er dan een nieuwe arbeidsovereenkomst
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”