Opzegtermijn niet naleven na zelf ontslag in te dienen

Tvc
Topic Starter
Berichten: 1

Opzegtermijn niet naleven na zelf ontslag in te dienen

#1 , 18 apr 2015 08:08

Dag iedereen!

Sorry als deze vraag al honderden keren gesteld is geweest maar ik zit in een vervelende situatie...

Ik heb gisteren zelf mijn ontslag ingediend. Nu had ik verkeerde info verkregen ivm mijn opzeg.
M.a.w. ik heb 10 weken opzeg i.p.v. 3.

Mijn nieuwe werkgever en ikzelf zijn hier natuurlijk niet zo blij mee.

Als ik beslis om mijn opzeg (of een deel ervan) niet na te leven, kan mijn werkgever mij dan een opzegvergoeding doen betalen?
Ik hoor ja, neen, misschien. Graag had ik zekerheid alvorens ik er nog een rekening bovenop krijg.

Ter info: Ik ben bediende, heb 3 jaar anciënniteit, verdien ong €1430 bruto per maand (zonder premies) en heb dus een opzeg van 1,5 maand + 4 weken door de nieuwe wetgeving sinds 2014 (10 weken totaal).

Bedankt voor het advies!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 apr 2015 16:31



Als ik beslis om mijn opzeg (of een deel ervan) niet na te leven, kan mijn werkgever mij dan een opzegvergoeding doen betalen?
Ik hoor ja, neen, misschien. Graag had ik zekerheid alvorens ik er nog een rekening bovenop krijg.
ja

het enige wat u kan proberen is via een dading een beeindiging met een onderlinge overeenkomst met uw huidige werkgever te bekomen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”