Mijn verzekeraar ging meteen in de verdediging (als in: "dit is standaard en een rechtbank gaat nooit meer toekennen") toen ik vermeldde dat dit toch een beetje weinig was aangezien er tussen het ongeval en de officiële mededeling van economisch totaal verlies toch 14 dagen verstreken waren.
Heeft er iemand zicht op of dit echt tot een procedure in de rechtbank zou leiden indien ik mij hier niet akkoord mee verklaar en dat ik in de rechtbank toch niet die 14 dagen zou kunnen vergoed krijgen ?
De verzekeraar sprak ook niet over administratieve kosten aanrekenen, enkel de kostprijs van de nieuwe nummerplaat (ik had nog een oud model dus dat ik moet ze vervangen) zou hij nog extra durven vragen.
Zijn die administratieve kosten een beetje standaard of probeer ik hierdoor echt precies het onderste uit de kan te halen zoals de verzekeraar liet uitschijnen (ter info: het betreft een 10 jaar oude wagen met 36.000 km waar net voor 1.000 euro kosten aan werden gedaan dus we zijn hoewel in ons recht toch financieel gezien) ?
@TheMunges, heb jij rechtstreeks met de expert jouw "problemen" aangekaart, heb jij nog tips ?
Even een update, nadat ik gisteren nogmaals mijn verzekeraar belde. Deze ochtend kreeg ik telefoon met de melding dat ze alles vergoeden, en dit was het volgende:
- 600 euro voor derving
- waarde voertuig voor ongeval min wrakwaarde
- 100 euro administratieve kosten
- BIV van het voertuig
En dit zonder tussenkomst van rechtsbijstand of advocaat. Wel heb ik heel het verloop zelf van kortbij opgevolgd (elke keer dat ik iets niet op de afgesproken datum hoorde, direct bellen. Zelf communiceren met expert en dit niet bij verzekeraar laten liggen want dan duurt het nog veel langer, bij ondertekening van rapport expert aangegeven dat we niet akkoord waren met de 6 dagen derving, alles wat ik vroeg was gebaseerd op de indicatieve tabel van 2012).
ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben met deze afloop.
nogmaals dank aan iedereen die hier de moeite deed om te reageren.
Gr