Niet correct ontslagen!? Help!

Wimpus
Topic Starter
Berichten: 2

Niet correct ontslagen!? Help!

#1 , 08 apr 2015 03:57

Hallo

Ik werk in de horeca en door een 'discussie' met mijn baas, zondag 22 maart 2015 na de werkuren, ben ik woensdag 25 maart 2015 (mijn eerste werkdag van de week) vroeger naar huis mogen gaan. ik zag er geen kwaad in maar toen ik donderdag 26 maart 2015 op mijn werk verscheen werd ik apart genomen voor een gesprek en mocht ik onmiddellijk daarna beschikken. Zonder boe of bah. Ik heb niets moeten tekenen ofzo. Ik heb heel wat onderzoek gedaan maar het loopt een beetje dooreen..

- Ik heb tot heden nog GEEN aangetekend schrijven ontvangen ivm met mijn ontslag
- Ik heb nog nooit een aangetekend schrijven ontvangen als ik te laat was ofzo. Niet één in 5 jaar

Ik heb niet de moeite gedaan om dit aan hem te vragen en/of zeggen want dit is mijn taak niet. Hij is in fout??

Ik lees hier overal dat als ik onmiddellijk mag vertrekken (en hij zegt het letterlijk zonder me iets te laten tekenen) ik recht heb op een onmiddellijke uitbetaling van mijn wettelijke opzegtermijn en dat ik niet meer hoef terug te gaan.
Ik ben nu bijna 3 weken thuis en nog altijd geen enkele vorm van schriftelijke berichtgeving gekregen. Zelfs geen C4 !
Morgen heb ik dus een afspraak met hem om 12u. Kan ik dit hem onder zijn neus schuiven? Kan hij mij verplichten toch een opzeg te doen als hij mij niet wil uitbetalen? Moet ik ermee naar de rechter ofzo? Kan ik dreigen om stappen te ondernemen? Ik heb rechten en die wil ik ook gebruiken en als hij zijn zaakjes niet tegoei regelt...

Gelieve mij te helpen want ik weet niet wat ik nu werkelijk moet doen.

Dank bij voorbaat

Wim

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 apr 2015 06:49

U gaat NU gaan werken. Als u niet ontslagen bent, moet u zich terug aan de arbeidsovereenkomst houden. Verder tekent u niets en wacht u wat de werkgever wil zeggen.

Wimpus
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 09 apr 2015 12:30

Ben gisteren naar mijn werk geweest ik moest niet beginnen. Hij wou natuurlijk dat ik mn opzeg niet deed (omdat hij al iemand anders in dienst heeft) maar wou me natuurlijk ook niet uitbetalen! Hij wil me wel een C4 geven met een 'goede' ontslagreden maar betekent dit dat hij verwacht dat ik zelf ontslag zal nemen en dat hij mij niet moet uitbetalen?? UIteindelijk zei hij tegen mij dat ik mijn opzeg maar moest doen en omdat ik hem heb gezegd dat ik geen enkele vorm van berichtgeving heb gekregen zegt hij dat hij dan onmiddelijk een aangetekende brief zal sturen waarin mijn opzegperiode en dagen vermeld staan (deze zijn tevens verspreid over 4 dagen en in mijn contract, 16u/week, staat dat ik op woensdag en donderdag 8u verricht. Kan dit zonder mijn toestemming? Ik heb niks getekend of ontvangen! Best via de vakbond regelen zodat de RVA hem in gebreke kan stellen of kan ik al juridische stappen ondernemen?

Dank

Wim

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 09 apr 2015 13:40

Naar de vakbond gaan, maar ONMIDDELLIJK het werk hervatten en als hij dit niet wil, dat aangetekend laten weten. Vakbond zal de verdere stappen wel zetten, maar je moet er DRINGEND werk van maken.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 apr 2015 21:31

Ben gisteren naar mijn werk geweest ik moest niet beginnen.
als je morgen terug gaat zorg dat je een gsm bij hebt die kan filmen met geluid in je zak, het beeld zal niks zijn maar het geluid is een begin van bewijs
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”