Ontslag vlak voor einde interim periode

angell
Topic Starter
Berichten: 82

Ontslag vlak voor einde interim periode

#1 , 06 mar 2015 21:53

korte vraag heb vandaag mijn ontslag gekregen na zes maanden via interim gewerkt te hebben. omdat ik om een vast contract gevraagd heb aangezien dat bij mijn aanwerving aangeboden werd.
Nu vind ik het belachelijk aangezien geen concrete reden gegeven is geweest ik weet dat ze je met een interim contract gewoon mogen ontslaan of beter de contract niet verlengen. Wat mij het meest irriteert is niet mijn ontslag maar het feit dat ze mij al maanden dubbel zo veel werk hebben gegeven als de rest van mijn collega's onder de mom van een hogere functie en dat ik zelfs na meer dan een maand van navraag van mijn kan uit wanneer ze dit in de contracten zouden zetten of wanneer ze me voor al die werk zouden compenseren telkens met valse beloftes de weken voorbij hebben laten gaan.
Tot ze nu nieuwe mensen hebben aangeworven die het werk dat ik alleen deed met twee hebben laten doen.
Kan ik een klacht hierover indienen mag dit gewoon zo maar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 mar 2015 22:04

Tegen wat zou je klacht indienen?

angell
Topic Starter
Berichten: 82

#3 , 06 mar 2015 22:19

zoals hierboven vermeld het feit dat ze mij andere werk hebben gegeven dan waarvoor ik aangenomen ben worden maar hier nooit voor gecompenseerd hebben of de contracten hebben laten wijzigen.
ik maak het heel simpel stel krijg je een interim contract om achter de kassa te werken en omdat de ploegbaas zijn werk opzegt wordt jou die job aangeboden en werk je dus niet meer achter de kassa maar doet een hele andere job zonder vergoeding en zodra ze twee maanden erna weer een nieuwe ploegbaas aannemen gooien ze je eruit.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 07 mar 2015 07:09

Dan moet je eerst kijken of er een barema is in die sector met een hoger loon, anders kan je een klacht indienen zonder nut...

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 mar 2015 12:57


ik maak het heel simpel stel krijg je een interim contract om achter de kassa te werken en omdat de ploegbaas zijn werk opzegt wordt jou die job aangeboden en werk je dus niet meer achter de kassa maar doet een hele andere job zonder vergoeding
gewoonlijk zijn er niet veel bereid om te getuigen

art 870 gerechtelijk wetboek
Art. 870. Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.

mogelijkheid is bij interim, de reden van vervanging
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”