Herfinanciëring hypothecaire lening

Gebruiker21
Topic Starter
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Herfinanciëring hypothecaire lening

#1 , 05 mar 2015 14:49

Stel dat we nu onze hypothecaire lening laten herzien voor herfinanciering, vallen we dan onder de leningen die na 1/1/2015 afgesloten zijn (met een lagere fiscale korf) of blijven we onder het "oude stelsel" vallen?

Maakt het een verschil als we de herfinanciëring bij een andere kredietverlener doen? Alvast bedankt voor de antwoorden...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
polk
Berichten: 437

#2 , 05 mar 2015 15:36

U blijft onder het oude systeem, maakt geen verschil of u van bank verandert of niet.

Lancelot
Berichten: 12

#3 , 05 mar 2015 16:20

Oude systeem. Ga zeker eens langs bij enkele andere banken. Een kwart of halve procent verschil is altijd mooi meegenomen. Laat je goed inlichten over de kosten.

Reclame

Gebruiker21
Topic Starter
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 mar 2015 16:43

Bedankt voor de antwoorden. We gaan zeker ons licht eens opsteken bij een andere bank die ons een paar jaar geleden ook een mooi voorstel deed. Gezien we niet zo tevreden zijn over ons huidige kantoor, en we vermoeden dat zij ook weinig moeite voor ons willen doen om dit te herbekijken, gaan we ook bij enkele andere kantoren van dezelfde bank luisteren. Geen idee of er één of andere "code of honour" bestaat in de bankwereld dat het éne kantoor geen klanten "wegsnoept" van het andere kantoor, maar het is het luisteren waard.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

polk
Berichten: 437

#5 , 05 mar 2015 17:21

Belfius en ING voeren momenteel een redelijk agressieve politiek met lage rentevoeten om nieuwe klanten aan te werven, zeker de moeite om eens langs te gaan. 200.000€ lenen op 20 jaar aan minder dan 2% vast is geen uitzondering (zie bvb: http://www.spaargids.be/sparen/vergelij ... g=&year=20" onclick="window.open(this.href);return false;). U kan dan met het beste voorstel naar uw eigen bank stappen. Uw eigen bank zal dan hoogstwaarschijnlijk een tegenvoorstel doen met een iets hogere rentevoet, omdat ze rekening houdt met de kosten, tijd en moeite die voor u met een eventuele bankoverstap gepaard gaan. Aan u dan om te beslissen of u de overstap waagt. Relatief weinigen doen dit effectief en nemen genoegen met het voorstel van de eigen bank, hoewel het op lange termijn vaak interessanter is om toch de overstap te wagen.

Gebruiker21
Topic Starter
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 mar 2015 17:31

Het gaat bij ons om een lening van 200.000 € op 25 jaar. Quotiteit 50% ongeveer (aankoop huis en grond was boven de 400.000 €). Gezamenlijk inkomen ongeveer €4000. Ik denk dat we dus redelijk interessant kunnen zijn voor een bank.

Bedankt voor de tip over Belfius en ING. Ik schrijf hen zeker aan om te zien of daar iets uitkomt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”