ontslag nemen na dag(en) in dienst

Omar9
Topic Starter
Berichten: 1

ontslag nemen na dag(en) in dienst

#1 , 02 mar 2015 21:59

Goedenavond,

Ik ben sinds vandaag 2 maart 2014 na enkele maanden uitkeringsgerechtigd werkloos een nieuwe job als bediende gestart. Na een eerste dag voel ik al een malaise en dat ik me niet zal kunnen aanpassen. Chaotisch onlogisch systeem, onverwacht veel boze calls, enz ... Ik heb besloten dat ik liever een andere job ga zoeken en aldus mijn ontslag wil indienen. Ik heb spijt met deze werkgever een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur te hebben getekend en wil zo spoedig mogelijk weg ook al weet ik dat ik als gevolg misschien niet snel een nieuwe job zal vinden.

Mijn vragen:
-Is mijn opzegtermijn één of twee weken in dit geval.
En rekenend met de opzeggingstermijn en op de aangetekende brief die pas uitwerking heeft op de derde werkdag volgend op de verzending ervan: Stel dat ik op zaterdagmorgen 7 maart een aangetekende brief verzend tot hoelang moet ik dan werken ?

-Mijn laatste uitkeringsgerechtigde werkloosheidsdag was 28 februari. Als ik zelf binnen één of twee weken mijn ontslag geef ben ik dan nog steeds uitkeringsgerechtigd ?

- Is het niet mogelijk om deze week of volgende week onderling overeen te komen met de werkgever dat ik onmiddellijk(volgende dag niet meer komen) stop bij hem en dat op papier vastzetten ? Of blijft het bij die een of twee weken opzegtermijn ?

-Ik lees net op het document zelf dat ik geen arbeidsovereenkomst maar een ''aanbod'' voor akkoord getekend heb ? De arbeidsovereenkomst zou nog moeten volgen ? Verandert dit de zaak voor mijn situatie ?

Alvast bedankt voor de reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 mar 2015 07:27

- opzegtermijn is 1 week. Als u vandaag of morgen een aangetekende zending stuurt, is de opzegtermijn van 9 maart tot en met 15 maart. Indien u donderdag tot en met woensdag erop de opzegbrief aangetekend opstuurt, is het een week later.

- in theorie niet, in de praktijk wel als u verlof zet op die dagen en er minder dan 4 weken tussen zit.

- ja, dat is mogelijk

- nee

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”