laatste maanden huur cash betaald - listige truc

KJ86

Re: laatste maanden huur cash betaald - listige truc

#61 , 07 feb 2015 20:28

Je kan ook gewoon inbinden en u neerleggen bij het vonnis. Als je al advocaten in gebreke moet stellen voor een paar maanden huur kan ik u met een gerust hart vertellen dat het konijn, de pruimen niet waard is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Loria
Topic Starter

#62 , 08 feb 2015 00:28

Ik heb alles correct betaald zoals het hoort. Ik kan me toch niet neerleggen bij een vonnis waar ik niet akkoord mee ga puur omdat een louche advocaat me verkeerdelijk juridisch advies gaf. Sorry, maar dit soort raadgeving houdt toch absoluut geen steek. Jij zou dan zomaar onrecht laten geschieden puur omdat je het zelf niet waard vind. Dat is toch geen advies dat je iemand geeft.

sloeberken

#63 , 08 feb 2015 13:14

Een vonnis bij verstek moet je binnen de 30 dagen, verzet tegen aantekenen. Doe je dit niet dan is het vonnis definitief. Een advocaat laten veroordelen, daar zou ik niet aan beginnen.
De grote fouten liggen bij uzelf.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Loria
Topic Starter

#64 , 08 feb 2015 14:38

En toch ga of kan ik me hier niet bij neerleggen. Ik heb foutief juridisch advies gekregen van een advocaat met een zeer bedenkelijke reputatie ( ben ik pas nadien te weten gekomen). Door een aandoening vertrouw ik mensen te makkelijk en zeker advocaten ( en andere vaklui) met een bedenkelijke reputatie. Weet niet of dat een verschil kan maken.

PS het was ook pas NA het vonnis dat de huisbaas me dat geld cash vroeg. Dat zijn dan nieuwe elementen die nog geen rol speelden op het moment van de zitting.

sloeberken

#65 , 08 feb 2015 16:58

Om rust te vinden, zal je alles achter u moeten laten. Juridisch sta je nergens.

Loria
Topic Starter

#66 , 08 feb 2015 18:17

Zoals je zegt: je bent geen jurist, tracht enkel advies te geven, maar zorg er dan voor dat het het juiste advies is. In ander topic net over herroepingsprocedure gelezen. Ik denk dat er in deze zaak toch voldoende elementen zijn om hieraan te voldoen.

KJ86

#67 , 08 feb 2015 19:11

Ik heb nog nooit van een herroepingsprocedure gehoord. Dat ander topic zal wel een hoop zever zijn.
Je mag sloeberken geloven, tegen een verstekvonnis moet je binnen de maand verzet aantekenen of in beroep gaan.

Loria
Topic Starter

#68 , 08 feb 2015 19:18

Dus het is ok dat je als huisbaas je huur cash vraagt en die dan nog eens dubbel kan opvragen puur omdat iemand in een zwakkere positie ( ziekte, verkeerd juridisch advies) geen verzet heeft aangetekend.
Als je naar een advocaat stapt, is het toch normaal dat je die zijn raad voor "serieus" aanneemt en opvolgt.

http://www.elfri.be/herroeping-van-het-gewijsde" onclick="window.open(this.href);return false;

sloeberken

#69 , 08 feb 2015 20:27

En welke motivatie ga je inroepen voor een herroepingsprocedure zonder schriftelijke bewijsstukken.

Loria
Topic Starter

#70 , 08 feb 2015 20:42

Ik heb toch schriftelijke bewijsstukken, daarmee is deze topic begonnen.

KJ86

#71 , 08 feb 2015 21:25

Heb je de procedure al gelezen. In mijn ogen is die redelijk omslachtig en dat gaat vaak gepaard met duur. Ik ben benieuwd of dat er iemand op dit forum meeleest die een herroeping van het gewijsde in de praktijk heeft toegepast .

sloeberken

#72 , 08 feb 2015 21:50

Zie u eerste tropic.
Alles was dus geregeld en nu ontving ik een brief van het vredegerecht om de achterstallige huur te betalen. Ik bel hem en zei: het was toch betaald, je hebt zelfs getekend. Hij zei: zo'n papier telt niet, stort het maar eens op mijn rekening of ik zie je op die zitting.
Je wist niks van het vredegerecht, maar je gaat niet naar de zitting of je tekent geen verzet aan.

Loria
Topic Starter

#73 , 08 feb 2015 22:05

ja er was al een zitting geweest ervoor, dat was voor de achterstal die ik nadien heb betaald cash. Hij dreigde met een nieuwe zitting. Intussen kreeg ik fout juridisch advies, maar heb ik wel alles betaald en op papier.

Loria
Topic Starter

#74 , 14 feb 2015 16:10

Er is via advocaat een brief gestuurd naar zowel de gerechtsdeurwaarder als naar de verhuurder, aan de verhuurder werd ook gevraagd waarom hij een enerzijds dingen in der minnen regelt en anderzijds ook nog eens bedragen via het vredegerecht afdwingt. Officieel heeft hij nog niet gereageerd, maar ik kreeg wel meteen een telefoon van: ik zou er in uw plaats mee stoppen want je krijgt nooit gelijk en gaat dan wel de kosten dragen ( beetje dreiging en manipulatie)

sloeberken

#75 , 14 feb 2015 17:09

U verhaal is echt bijzonder.

Terug naar “Huren”