welke tewerkstellingen geven mij het meeste zekerheid

fque27
Topic Starter
Berichten: 31

Re: welke tewerkstellingen geven mij het meeste zekerheid

#16 , 29 jan 2015 17:57

de kogel is door de kerk:
mijn interim in het onderwijs is verlengd tot einde schooljaar.
Na 15/5 (einde opzeg vorige job) zal ik dus tot 30/6 7 hele en 6 halve dagen werken.
Wordt ik geschorst door de RVA? Wordt mijn uitkering berekend op mijn voltijdse job tot 15/5 of op mijn gewerkte dagen (13 uur ) in het onderwijs?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#17 , 29 jan 2015 20:17

Indien u werkloosheidsuitkeringen aanvraagt bij de RVA op na 15/5, zal u een tijd geen uitkeringen krijgen (sanctie bepaald door de RVA na verhoor). Daarna zal u uitkeringen krijgen op basis van uw voltijdse prestaties van uw vorige werkgever. Tijdens de zomer zal u uitkeringen krijgen als "uitgestelde bezoldiging" in augustus (wegens tewerkstelling in onderwijs tussen januari en juni) en werkloosheidsuitkeringen in juli (als u recht hebt) en deels in augustus

fque27
Topic Starter
Berichten: 31

#18 , 31 jan 2015 21:13

Amai das nog niet zo simpel...

Dus omdat ik na 15/5 geen 20 dagen gewerkt heb krijg ik toch nog een verhoor en sanctie.
Houden ze er eigenlijk rekening mee dat ik intussen wel gewerkt heb en blijf proberen meer uren te werken of had in eigenlijk net zo goed gewoon in mijne zetel kunnen zitten?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#19 , 12 mar 2015 22:17

je kan alle elementen gebruiken om je te verdedigen, men kan zelfs op voorhand je geen verhoor opleggen omdat ze direct al zien dat je goeie bedoelinge hebt. Hou echter wel rekening met een verhoro.


Laatst omhoog gehaald door fque27 op 12 mar 2015 22:17.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”