politie in het openbaar filmen : klacht ingediend

LeenW
Berichten: 12826

Re: politie in het openbaar filmen : klacht ingediend

#46 , 29 sep 2014 16:32

Stel:

Men gebruikt de "zachtere" aanpak. De drugsverslaafde slaat door en geeft daarbij enkele klappen aan de politie. Helaas is een van die klappen fataal. Zou er dan ook zo verontwaardigd gereageerd worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#47 , 29 sep 2014 16:40

Enig idee wat die houten balken tegen de deur deden?
Die heeft men toch ook gezien?

Heeft iemand hier dit dossier al eens gelezen?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#48 , 29 sep 2014 18:06

Enig idee wat die houten balken tegen de deur deden?
Die heeft men toch ook gezien?
Manke, ongeschikte infrastructuur ?
Een celdeur die onvoldoende stevig is om 1 gedetineerde tegen te houden ?
Heeft iemand hier dit dossier al eens gelezen?
Van een lopend gerechtelijk onderzoek :?:
Uiteraard niet.

Wel gelezen wat er langs alle kanten van naar de pers gelekt en verkondigd is.
Fraai is anders.
Niemand gaat beweren dat de betrokkene een zachtgekookt eitje was, maar daarom moet die nog niet dood geklopt worden.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#49 , 29 sep 2014 19:47

[Manke, ongeschikte infrastructuur ?
Een celdeur die onvoldoende stevig is om 1 gedetineerde tegen te houden ?
.
Of en gedetineerde die zo onder invloed is dat hij zijn eigen krachten niet meer kan intomen. Die deuren hebben het waarschijnlijk al jaren uitgehouden bij normale gedetineerden.

SusAntigoon
Berichten: 6

#50 , 28 jan 2015 16:36

Gebruik ervan niet toegestaan, niet voorzien in de wet. Het net moet meestal worden afgeschoten met een wapen wat niet haalbaar is in een kleine cel. Als hij zoiets tegen zijn kop krijgt kunnen er ernstige verwondingen zijn.
Dat is juist mijn punt, in bijna alle andere landen gebruiken ze een schild of vork. Net zoals in België. Er is gewoon geen andere manier om dit te doen!
Hoppa en weeral een gat in de markt gevonden (spijtig dat ik geen ingenieur ben)...

Gebruik van bepaalde drugs werken in op de hersenen (zie heropname serotonine/dopamine). Hetzelfde wat er gebeurd met mensen die je alle macht geeft en(/of) die ook nog eens in kliekjes elke dag gaan sporten. Ja Dhr Jacob was geestesziek, in dit geval misschien door het drugsgebruik. Maar ik ken vele hoger geschoolden waar ook iets aan mankeert, zelfs zonder drugs. Jonathan was niet onschendbaar. Das 't enigste verschil.

In vroegere tijden stuurden we ook mannen op pad om leeuwen 'onschadelijk te maken'.
Als er nu een leeuw in gevangenschap naar de dokter moet, gaan we der beschaafder mee om.

En om het over de oorspronkelijke post te hebben... hebben we nog iets gehoord over de zaak Raphael Verhoeven?
Of is dat toen niet gefilmd???
in utrumque paratus

SusAntigoon
Berichten: 6

#51 , 28 jan 2015 17:09

Onlangs een klacht ingediend bij dienst intern toezicht & Comité P, omdat de politie zowel in mijn gemeente als in de dichtsbijzijnde stad geen klacht wilde noteren tegen onbekenden. Ze hadden "wel wat beters te doen".

Antwoord intern toezicht (mondeling) : "boertigheid is niet strafbaar"
Antwoord Comité P (schriftelijk) : "Er is geen strafbaar feit gepleegd"

Ik draag dan maar al te graag een mini cameraatje als ik met "onze werknemers van de staat" in contact kom.
Een rekening in Zwitserland is een pakske duurder en ze gaan nu al met +65% van mijn inkomen lopen.

PS : gebrek aan respect voor je werkgever is wél een reden tot ontslag, dacht ik.
in utrumque paratus

Franciscus
Berichten: 38592

#52 , 28 jan 2015 17:38

En wat was die klacht dan wel???

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#53 , 28 jan 2015 19:54

Gewoon iemand die weer zijn frustratie niet kwijt kan omdat hij geen gelijk heeft gehaald bij de overheid. :evil:
Gewoon zielig type.

SusAntigoon
Berichten: 6

#54 , 28 jan 2015 20:42

Was een klachtje : laster en eerroof.

@mava : als ik niet tevreden ben van de bakker achter de hoek, ga ik 3 straten verder of start zelf een bakkerij.... (zoveel zielige types hier, trouwens ;°p)

Een job (bij de overheid) is een gunst geen recht. Het neerleggen van een klacht omgekeerd. Zolang je het niet tergend doet, dacht ik.
'K heb in 5 landen gewerkt en in 3 gewoond. Maar hier kunnen ze der wat van ze. Volgens mij is het nog steeds een rechter die de klacht moet afhandelen of onontvankelijk verklaren.
in utrumque paratus

Terug naar “Actuele Thema's”