opzegtermijn 2e opeenvolgend contract bepaalde duur

chinees
Topic Starter
Berichten: 5

opzegtermijn 2e opeenvolgend contract bepaalde duur

#1 , 22 jan 2015 22:03

een vraag:

Na een 6 maandencontract heb ik nu een jaarcontract dat reeds 4 maanden ver is. Ik zou graag mijn opzeg geven maar vraag mij af of dit mogelijk is bij opeenvolgende contracten van bepaalde duur en hoelang die juist is. loon ongeveer 20.000 per jaar als dit zou uitmaken. volgens internet vond ik dat mijn termijn 2 weken zou bedragen bij bepaalde duur tussen 3 en 6 maanden ver.. geen idee of dit ook zo is bij opeenvolgende contracten van bepaalde duur?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 jan 2015 22:18

opzegging is niet meer mogelijk. Enkel een onderling akkoord of een te betalen verbreking (indien langs jouw kant: brutoloon van 8 weken)

chinees
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 22 jan 2015 22:22

opzegging is niet meer mogelijk. Enkel een onderling akkoord of een te betalen verbreking (indien langs jouw kant: brutoloon van 8 weken)
dus als ze mijn ontslag weigeren kunnen ze mij nog 8 maanden ginder houden of 2 maand doen betalen? dat is wel heel spijtig

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 22 jan 2015 22:24

als ze je beu zijn en jij wil geen ontslag nemen, dan moeten zij je ook (ongeveer) 16 weken uitbetalen. Het mes snijdt langs 2 kanten.

chinees
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 22 jan 2015 22:35

als ze je beu zijn en jij wil geen ontslag nemen, dan moeten zij je ook (ongeveer) 16 weken uitbetalen. Het mes snijdt langs 2 kanten.
ok, bedankt voor het antwoord.. ik probeer dus in onderling overleg iets te regelen en als dit niet lukt gewoon 'ambetant' doen zodat ze mij buitenkegelen

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 22 jan 2015 22:49

dan riskeert u een ontslag om dringende reden, waardoor u ook een schadevergoeding kan moeten betalen.

chinees
Topic Starter
Berichten: 5

#7 , 23 jan 2015 09:00

En heb ik nog recht op een dag sollicitatieverlof per week als we onderling overeengekomen zijn dat in bv op 15 maart stop en verander van werk?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 23 jan 2015 09:47

nee, omdat er dan geen sprake is van een ontslag.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”