afbetaling lening

diamantje
Topic Starter

afbetaling lening

#1 , 19 jan 2015 22:16

hey hallo we waren en lening aan gegaan maar mijn man raakte werk kwijt wij hadden een verzekering hier op maar deze hebben ze toen niet toe gepast en hebben ons dossier naar iets anders gestuurd nu blijkt dat we super veel interest moeten betalen gaat over een extra bedrag van 1600 meer als dat we normaal moesten afbetalen kan dit zo maar

EN JA WE KENNEN HET SPREEKWOORD GELD LENEN KOST GELD maar 1600 meer als afgesproken :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2

#2 , 19 jan 2015 23:29

maar deze hebben ze toen niet toe gepast en hebben ons dossier naar iets anders gestuurd
U zal toch wel wat meer info moeten geven wil u een deftig antwoord bekomen...

diamantje
Topic Starter

#3 , 20 jan 2015 11:20

met verzekering bedoel ik dat we verzekert waren voor als mijn man zijn werk kwijt raakte dat we niet in de problemen konden komen maar wat blijkt om dat mijn man via interim toch een beetje verdiende
had hij daar geen recht op wat ze niet melden daar na waren ze rap om dit naar een soort incasso stuurden hier blijkt dat we 1600 euro meer moeten betalen dan het afgesproken bedrag en dit op een veel korter termijn dan afgesproken :?

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 jan 2015 11:41

staat daar iets in jullie contract over?

Soms in kleine lettertjes bij niet betaling op de afgesproken termijn enz..
Als er natuurlijk al een incasso ingeschakeld is, dan zit je al met achterstand van betalingen, en dan is het ook normaal dat er al meerdere kosten zijn gemaakt en die moeten ook betaald worden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

diamantje
Topic Starter

#5 , 20 jan 2015 11:53

2dagen te laat na 2 dagen direct betaald extra kosten kan ik in komen maar 1600 euro neen daar kan ik niet bij wij hebben alles deftig na gelezen en daar stont niets van in dat je niets meer mocht verdienen voor je recht had op die verzekering wij betalen daar voor al 1000 euro meer voor en dan geen recht op hebben
wij zijn altijd stipt voor te betalen als ze zo voort doen betalen wij het bedrag gewoon dubbel af

denlowie

#6 , 20 jan 2015 11:55

Straf na twee dagen reeds een incasso ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

diamantje
Topic Starter

#7 , 20 jan 2015 11:58

Yep dat vonden wij ook het antwoord dat ze dan gaven was als je het nu niet kunt betalen volgende maand dan ook niet daar om incasso wij staan niets meer achter geen cent nu moeten we afbetalen op veel korter termijn en 1600 meer dan afgesproken nu hebben ze ons beloofd een brief te sturen met alles er in hoop op beter uitleg dan maar die 1600 vind ik er wel over

Lanox

#8 , 20 jan 2015 12:37

Kan u alle gegevens eens chronologisc en gedetaileerd rangschikken (zonder namen te noemen). Uw verhaal is nu gewoon een chaos, met veel verwijzingen naar "ze". Wie is dat en gaat het telkens over dezelfde "ze"?

Leestekens zijn trouwens ook niet uitgevonden voor hun decoratieve waarde.

diamantje
Topic Starter

#9 , 20 jan 2015 12:52

wij zijn over 2 jaar dacht ik een lening aan ge gaan van een bedrag van 9000 euro we hebben daar een verzekering bij gepakt voor het geval dat mijn man zijn werk kwijt raakte .
mijn man was zijn werk kwijt en als puntje bij paaltje kwam konden wij geen gebruik maken van de verzekering die verzekering houd in dat ze de afbetaling verder zette in dien werk verlies tot mijn man weer werk had
nu hebben wij daar geen gebruik kunnen van maken om dat mijn man terug kon beginnen werken maand na ontslag via interim door al het papier werk van dop en zo waren wij 2 dagen te laat met betalen hier door hebben zij ons dossier direct naar een incasso die maand is dan ook daar aan betaald dus hebben nu geen achterstallen meer wij zijn stipt met betalingen
nu blijkt dat we 1600 euro meer moeten terug betalen dan het afgesproken bedrag bij het aan gaan van de lening dus 1600 boven op de bedrag dat we normaal moesten afbetalen en dit op een veel korter termijn
hoop dat dit veel duidelijker is

Lanox

#10 , 20 jan 2015 13:02

Heeft u ook een afrekening gekregen van hoe men aan die 1600 euro komt?

Lanox

#11 , 20 jan 2015 13:08

om dat mijn man via interim toch een beetje verdiende
had hij daar geen recht op wat ze niet melden
Het is niet zo ongewoon dat er een aantal voorwaarden aan zo een verzekering verbonden zijn. Bijvoorbeeld dat de verzekering de afbetalingen over neemt als je X dagen werkloos bent. Dit moet dan wel allemaal in het contract staan dat u getekend heeft.

Lanox

#12 , 20 jan 2015 13:11

Indien u dit nog niet gevonden had, op onderstaande site kan u een aantal adressen vinden voor bemiddeling of klachten over consumentenkredieten.

http://www.mijngeldenik.be/nl/consument ... n-klachten

diamantje
Topic Starter

#13 , 20 jan 2015 13:12

dat is het juist mijn man is 1 maand werkloos geweest zonder uitkering maar hier maak ik me niet echt druk om het gaat em over extra bedrag van 1600 euro en dat ze hun afbetaling termijn niet volgen moeten het nu veel rapper afbetalen

Lanox

#14 , 20 jan 2015 14:01

Zonder het contract te kunnen inkijken denk ik niet dat daar een zinnig antwoord op kan komen.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”