opzegtermijn als statutair ambtenaar

king nero
Topic Starter
Berichten: 45

opzegtermijn als statutair ambtenaar

#1 , 05 jan 2015 13:49

Geldt de nieuwe wetgeving aangaande opzegperiodes ook voor statutaire ambtenaren, of gelden hier nog steeds de oude regels?
(Indienststelling bij een belgisch overheidsbedrijf: meer dan 5 jaar geleden)

Ik vind op het internet tegenstrijdige (en gedateerde) informatie, kan er me iemand verwijzen naar een definitieve omschrijving aub?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jan 2015 23:12

Geldt de nieuwe wetgeving aangaande opzegperiodes ook voor statutaire ambtenaren, of gelden hier nog steeds de oude regels?
(Indienststelling bij een belgisch overheidsbedrijf: meer dan 5 jaar geleden)

Ik vind op het internet tegenstrijdige (en gedateerde) informatie, kan er me iemand verwijzen naar een definitieve omschrijving aub?

arbeidsovereenkomstenwet
Artikel 1. Deze wet regelt de arbeidsovereenkomsten voor werklieden, bedienden, handelsvertegenwoordigers en dienstboden.
Zij is ook van toepassing op de bij het eerste lid bedoelde werknemers, tewerkgesteld door het Rijk, de provincies, de agglomeraties, de federaties van gemeenten, de gemeenten, de openbare instellingen welke eronder ressorteren, de instellingen van openbaar nut en de door het Rijk gesubsidieerde inrichtingen van het vrij onderwijs, en wier toestand niet statutair geregeld is.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 05 jan 2015 23:29

Als statutair ambtenaar zal u naar u statuut moeten kijken en uw ontslag bij de juiste overheid indienen.

Reclame

king nero
Topic Starter
Berichten: 45

#4 , 06 jan 2015 09:14

beiden, bedankt.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”