Wat met opzegvergoeding indien ander werk tijdens opzeg?

MissChilli
Topic Starter
Berichten: 63

Wat met opzegvergoeding indien ander werk tijdens opzeg?

#1 , 01 jan 2015 20:57

Hoi,


Ik heb mijn opzeg gekregen voor reorganisatie. Deze bedraagt iets langer dan 1 jaar en zal aflopen eind december 2015.
Mijn werkgever zegt dat hij me niet zal tegenhouden mocht ik voor het einde van de opzeg ander werk vinden en wil dat ook op papier bevestigen.
Ik vraag mij echter af of hij dan ook geen opzegvergoeding verschuldigd is voor de resterende dagen van mijn opzeg ook al heb ik ander werk?


Met vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 jan 2015 14:37

Als je je ontslag krijgt, krijg je een opzeg. Dan zijn er een aantal mogelijkheden:
- je doet je opzeg: logischerwijs geen probleem
- je wil je opzeg plots stoppen, werkgever gaat akkoord: einde van de arbeidsovereenkomst in onderling akkoord, geen verbrekingsvergoeding/opzeg nodig.
- je wil je opzeg plots stoppen en werkgever gaat niet akkoord: je kan enkel een tegenopzeg geven (maximaal 4 weken tegenopzeg), werkgever moet ook niks betalen.

Werkgever moet dus niets betalen als jij zelf beslist te stoppen (al dan niet in akkoord)

MissChilli
Topic Starter
Berichten: 63

#3 , 03 jan 2015 12:54

Bedankt JVP.
Dat is al iets waar niet over geprocedeerd moet worden. Prima.

Hopelijk heb ik ander werk voor het einde van mijn opzeg.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”