Informeren hoeveel succesierechten

lupot
Topic Starter
Berichten: 90

Informeren hoeveel succesierechten

#1 , 02 jan 2015 12:23

Kan ik op het registratie kantoor te weten komen hoeveel successierechten ik juist moet betalen op een onroerend goed welke we uit de vennootschap gehaald hebben en waar de notaris niet zeker van wist hoeveel registratiekosten er gingen moeten betaald worden. De notaris heeft ons echter wel een bedrag in rekening gebracht. Nu had ik het eens uit een andere bron willen horen hoeveel de registratierechten precies zijn. het betreft een transactie van eind september, zou de definitieve afrekening reeds gemaakt zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 02 jan 2015 12:25

Het bedrag dat u moet betalen aan successierechten hangt af van de belangrijkheid van de totale erfenis , het aantal erfgenamen en hun band met de overledene.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

lupot
Topic Starter
Berichten: 90

#3 , 02 jan 2015 12:39

Het bedrag dat u moet betalen aan successierechten hangt af van de belangrijkheid van de totale erfenis , het aantal erfgenamen en hun band met de overledene.
Het gaat hier niet over een erfenis maar over een onroerend goed dat we uit een vennootschap gehaal hebben naar onze privé onder volgend principe:

Verkrijging door alle vennoten samen. De afgifte van onroerende goederen door de vereffenaar aan al de vennoten (in verhouding tot hun aandelenbezit), is slechts onderworpen aan het algemeen vast recht van 25 EUR. De heffing van evenredige registratierechten wordt uitgesteld tot bij de latere toebedeling van de goederen aan één of meer vennoten.


Volgens de notaris moesten wij echter nog een bepaald bedrag aan registratiekosten betalen omdat de vennootschap nog een lening aan ons had uitstaan. op dat bedrag heeft hij dan registratierechten gerekend.

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”