Belastingen op inkomsten Roamler?

hello1234
Topic Starter
Berichten: 4

Belastingen op inkomsten Roamler?

#1 , 30 dec 2014 11:58

Onlangs ben ik begonnen met betaalde opdrachtjes te doen voor Roamler. Dit is een app op je smartphone waarmee je een foto's moet gaan trekken in lokale winkels/supermarkten en een aantal vraagjes moet beantwoorden... Een soort marktonderzoeksbedrijf dus. Per opdracht krijg je rond de 2/5 euro. Na een aantal maandjes dit te doen zit ik al een goeie 50 euro. Ik kan dit laten uitbetalen op paypal om dan vervolgens op mijn bankrekening te laten storten.

Roamler zegt dat ze al automatisch je inkomsten op Roamler doorgeven aan de belastingen. Dus ik heb al geen keuze erin of ik het nu zal aangeven of niet, ik moet het nu wel aangeven. Maar natuurlijk moet je ze nog eens apart gaan ingeven op je belastingsaangifte... Mijn vraag is nu onder welk soort inkomsten moet je dit aangeven? En hoeveel zal de belastingsvoet bedragen? 50%, 33%...?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart 01
Berichten: 153

#2 , 30 dec 2014 12:08

Die komen onder de diverse inkomsten. Meer bepaald winst uit occasionele activiteiten. Geen sociale bijdragen, wel 33% belastingen.

De fiche 281.50 moet in principe niet opgemaakt worden onder de 125 € per jaar. Dus blijf je daar onder is de kans groot dat je geen fiche zal ontvangen.

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 30 dec 2014 12:37

Lijkt mij ook naar zelfstandige (in bijberoep) te gaan, afhankelijk van hoe vaak je dit doet?

Reclame

hello1234
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 30 dec 2014 17:24

33%?? Toch ronduit schandalig... Waarom zou men toch ook iets proberen te ondernemen naast zijn/haar hoofdactiviteit in dit land is mij een raadsel, twordt toch allemaal gestolen door de fiscus en rechtstreeks in de pocket van de rijkere burger gaat...

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 30 dec 2014 19:57

en rechtstreeks in de pocket van de rijkere burger gaat...
En hoe komen uw centen in de zakken van de rijke burgers?

hello1234
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 30 dec 2014 20:40

indirect. De belastingen resulteren in lagere lasten voor de bedrijven en die winsten worden geherinvesteerd in het bedrijf wat resulteerd in meer winst voor de bedrijfsleiders en de aandeelhouders.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#7 , 30 dec 2014 20:45

indirect. De belastingen resulteren in lagere lasten voor de bedrijven en die winsten worden geherinvesteerd in het bedrijf wat resulteerd in meer winst voor de bedrijfsleiders en de aandeelhouders.
en in tewerkstelling......
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

hello1234
Topic Starter
Berichten: 4

#8 , 30 dec 2014 21:36

in welk universum dan?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#9 , 30 dec 2014 22:16

in welk universum dan?
In het Utopia van Roamler.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Bart 01
Berichten: 153

#10 , 31 dec 2014 10:06

33%?? Toch ronduit schandalig...
Inderdaad schandalig dat u zo veel overhoudt. Men betaalt u 100 en u houdt er 67 over.
Een normale werkgever betaalt u 135 waarvan u ongeveer 60 overhoudt.

En een cursus economie zou geen verloren moeite zijn. Winsten die geherinvesteerd worden in een bedrijf resulteren juist niet in meer winst voor de aandeelhouders of bedrijfsleiders.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#11 , 31 dec 2014 10:08

Gelieve de discussie te beperken tot het leveren van de antwoorden op de vraag. Het al dan niet correct betalen van belastingen/nuttig besteden van belastingsgeld/... is een discussie die u elders (bvb op politics.be) kan voeren.

LeenW
Berichten: 12828

#12 , 31 dec 2014 12:03

Uit hun reglement:

6.1 De Roamler erkent uitdrukkelijk dat de aan hem door Roamler Belux ter beschikking gestelde en door hem aanvaarde Opdrachten geen enkele band van ondergeschiktheid tussen hem en Roamler Belux tot stand brengt.
9.4 De Roamler zal zelf voldoen aan alle formaliteiten, registraties en inschrijvingen om op rechtmatige en geldige wijze de Opdrachten te kunnen uitvoeren. De Roamler zal zelf exclusief verantwoordelijk zijn voor het naleven van alle verplichtingen inzake sociale zekerheid en belastingen (incusief BTW) met betrekking tot de vergoedingen die hij voor de Opdrachten zou ontvangen.


Je wordt dus ook zelfstandige in bijberoep.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”