kan WG me ontslaan?

Lente3103
Topic Starter
Berichten: 2

kan WG me ontslaan?

#1 , 04 dec 2014 14:02

Dag iedereen,

Ik heb 66 % invaliditeit door het RIZIV goedgekeurd/gegeven.
Ik werk bij delhaize .....
Ik werk de halft van mijn contracturen, die de WG betaalt en de cm past bij.

Nu krijg ik schrik dat mijn WG me kan ontslaan?
Mag hij dit (ik ben niet volledig thuis ik werk nog, vele anderen zijn volledig thuis)?
Delhaize zou langdurig zieken willen ontslaan ...dit is zo algemeen, word ik ook verstaan onder langdurig ziek of zijn dit mensen die bv een jaar volldig thuis zijn ?
Moest de WG me ontslaan, waar moet ik dan opletten wat er op mijn C4 zekers WEL of NIET moet staan?

Dank je wel, voor de antwoorden.
Ik ben niet gesyndiceerd, waar willen ze me juiste info geven hieromtrent.
Ben alleenstaande mama en wil graag voorbereid zijn.
Dank je wel en lieve groeten.
Lente3103

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 dec 2014 20:59

de werkgever kan iedereen ontslaan, bij ontslag omwille van ziekte zou je kennelijk onredelijk ontslag kunnen pleiten. Bij verstoring van de organisatie van arbeid op het bedrijf (door verschillende onverwachte afwezigheden) is echter de werkgever meestal gerechtigd om een werknemer te ontslaan.

Op de c4 moet de echte reden van ontslag staan. Een andere reden kan u betwisten.

krisje1973
Berichten: 281

#3 , 05 dec 2014 07:31

U heeft dus eigenlijk een toestemming om halftijds te werken na een periode van langdurige ziekte?
De mut betaalt je bijpassing om aan je normaal loon te komen?

Ben je dan ook ingeschreven bij je WG voor je halftijdse uren?
Of ben je voltijds ingeschreven?

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”