Mijn advokaat schijft dat ik zijn kostbare tijd stoor

miekesam
Topic Starter
Berichten: 1

Mijn advokaat schijft dat ik zijn kostbare tijd stoor

#1 , 01 dec 2014 22:46

Hallo,

Na uitspraak van een vonnis sinds maart 2014, heb ik nog steeds mijn waarborg niet terug gekregen en stuurde de verhuurder een aantal keren de gerechtsdeurwaarder, met allerlei smoesjes, zoals niet op tijd uit mijn appartement vertrokken, kosten uitzetting die er niet geweest is.
En is er ook nog geen afrekening gemaakt, van de verwarming en waterverbruik.

Mijn advokaat heeft daar volgens hem telkens een brief voor geschreven, naar de advokaat van de verhuurder, toch heeft hij naar mij toe nooit een kopie van die brieven gestuurd.
Het OCMW heeft me aangeraden om klacht neer te leggen bij de balie, want telkens ik trachtte te telefoneren, nam hij niet op of was er niet, op mijn brieven antwoorde hij niet en na een paar mails, kreeg ik als antwoord, dat ik zijn kostabere tijd niet moest verspillen en dat hij andere en veel dringendere zaken te doen had, dan zich met mijn dossier bezig te houden.
Ook het OCMW kreeg geen antwoord op hun brieven en fax.

De balie startte een onderzoek en zoals verwacht, beschermen advokaten, advokaten, en na veel schrijven en aangetekende brieven, naar de balie, kreeg ik als antwoord, dat mijn advokaat zijn werk wel deed, en kreeg ik 1 kopie van een brief die mijn advokaat naar de advokaat van de tegenpartij had gestuurd. Ook laat de advokaat van de balie weten dat er een discussie is tussen de beide advokaten, voor de door mij en de verhuurder nog verschuldigde bedragen???? De enige die nog verschuldigde bedragen heeft is de verhuurder naar mij toe, mijn huurwaarborg, + het bedrag van onkosten en verwarming, elk jaar trek ik daarvan terug.

Nu een twee weken geleden, krijg ik van de verhuurder 200 € op mijn bankrekening gestort, ik schrijf dit naar mijn advokaat, maar had ondertussen een dag voordien, al een aangetekende brief naar de huisbaas geschreven, met de vraag van waar die 200 € voor zijn, en waarom mijn waarborg nog niet is terugbetaald, eveneens vermeld ik dat ik hen 14 dagen de tijd geef, en anders naar de rechtbank ga.

Ik stuur die brief samen met het rekeninguittreksel naar mijn advokaat.
Mijn advokaat stuurt me( nadat ik hem dat heb laten weten per email dat ik een aangetekende brief geschreven heb naar de huisbaas), dat hij:
- de briefwisseling die hij stuurt tussen advokaten niet aan U mag meedelen.
- het geschil tussen de advokaat van de verhuurder en mij daar hoeft U geen kennis van te hebben
- hij vraagt dan nogmaals of ik intussen al iets weet over die 200 €
- en hij zegt in diezelfde mail, mag ik u dringend verzoeken geen initiatieven te nemen naar de verhuurder toe, anders moet ik mijn zonder instructies verklaren en sluit ik de zaak af.

Daarop reageer ik, en stel hem de vraag wat hij nu wil dat ik doe en niet doe? Hij vraagt of ik iets weet over de 200 € en dreigd met de zaak te stoppen als ik nog maar eens een schrijven richt naar de verhuurder.....
Ik laat hem ook weten, dat ik geen enkel antwoord gekregen heb op mijn aangetekende brief.

En omdat mijn advokaat in zijn vorige mail had geschreven, dat hij binnen de 10 dagen, nu ondertussen 14 dagen geleden, hij geen antwoordt zou krijgen hij die aanslepende zaak aan de stafhouder, die dan de advokaten bij zich kan roepen voor uitleg, zou neerleggen.

Op al die vragen, krijg ik dan als antwoord:

- Denkt u nu echt dat wij alleen met u zaak bezig zijn, ik heb andere en veel dringendere en belangrijkere zaken te doen, ik vraag u om mij niet meer te schrijven en dat u ophoud mij te mailen.

Dat is niet de eerste keer dat ik zulke antwoorden, krijg, die heb ik allemaal naar de balie doorgestuurd en die mails en dat e-mail adres is gehackt, geweest, waardoor ik nu een ander heb.

Ik krijg mijn geld niet van mijn waarborg, omdat mijn advokaat, andere dingen belangrijker vindt? Ondertussen stuurt hij me wel zijn ereloon.
Het is ongelooflijk hoe hij reageert en dit terwijl hij die rechtszaak verloren heeft, het enige positieve was, dat ik mijn waarborg terug kreeg, en net daar gaat er nu blijkbaar een discussie over.
En over de onkosten van water en verwarming, volgens mij zijn daarvoor die 200 € geweest, maar het is een afgerond bedrag, en dat is het eigenlijk nooit bij afrekening van onkosten, ik weet nog steeds niet van waarvoor die zijn.

Ook weet ik niet wat ik nog kan doen, moet ik naar de rechtbank zelf gaan, en naar welke? Het vredegerecht helpt niet, daar is het eerste vonnis uitgesproken en ik heb die recht aangeschreven, en ze laat me weten, dat ik naar mijn advokaat moet, dus EEN HUISBAAS KAN ER MEE WEG DAT HIJ ZELF ALS HET VONNIS BEVESTIGD DAT IK MIJN WAARBORG MOET TERUGKRIJGEN? HIJ DAT NIET TERUGBETAALD.
Het ergste is dat het om een sociale huurmaatschappij gaat, die kunnen en doen maar zelf als je onschuldig bent, doen die maar en zetten mensen die al problemen hebben, nog meer in de problemen.

En dat het feit dat mijn advokaat, andere zaken belangrijker vindt......... als gewone mens ben je niets en wordt je ook zo behandeld....
Hoe geraak ik aan mijn waarborg..??????

Ik zit tussen een kat en muis spel tussen advokaten, maar ook met een advokaat, die al een paar keer gedreigd heeft het dossier af te sluiten, als ik hem nog contacteer.......

Wat kan ik nog doen,

Graag enige uitweg

MiekeSam


Ee

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma
Berichten: 2871

#2 , 02 dec 2014 13:10

Het klopt dat uw advocaat u geen kopies mag bezorgen van brieven tussen advocaten onderling.

En als advocaat zijnde is het logisch dat je het niet apprecieert als je cliënt op eigen houtje nog eens brieven begint te sturen naar de tegenpartij wanneer jij net met de advocaat van tegenpartij aan het communiceren bent over diezelfde zaken.

Indien u niet tevreden bent van uw advocaat, wat uiteraard kan als zijn gedrag u niet aanstaat of u zich onheus behandeld voelt, kan u altijd een andere advocaat nemen en uw advocaat het dossier laten overdragen. U zal uiteraard wel nog een afrekening krijgen van uw oude advocaat dan.
Of u kan ook zonder advocaat verder. Dan laat u gewoon aan de advocaat van tegenpartij weten dat advocaat X niet langer optreedt als u vertegenwoordiger en communicatie dan ook rechtstreeks met u dient te gebeuren.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 dec 2014 14:27

Het klopt dat uw advocaat u geen kopies mag bezorgen van brieven tussen advocaten onderling.
Maar hij mag wel kopie van de inhoud van de brief (zonder de briefhoofding en de handtekening van de advocaat) aan zijn cliënt overmaken, dacht ik.
Het lijkt me niet meer dan normaal dat een advocaat zijn cliënt op de hoogte houdt van de besprekingen die hij met de tegenpartij voert.

Reclame

AdvoBleyaert
Berichten: 85
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brugge
Contacteer: Website

#4 , 02 dec 2014 14:41

Klopt scorpioen: inhoud overmaken mag, brief an sich niet.
_________________
Advocaat Bart Bleyaert
http://www.bartbleyaert.be

__________________
Voorwaarden kosteloze tweedelijnsbijstand (pro deo)

TheJudge007
Berichten: 366

#5 , 02 dec 2014 14:44

Maar hij mag wel kopie van de inhoud van de brief (zonder de briefhoofding en de handtekening van de advocaat) aan zijn cliënt overmaken, dacht ik.
Uiteraard, maar de advocaat is dat niet verplicht om een kopij aan zijn client te geven.
Het lijkt me niet meer dan normaal dat een advocaat zijn cliënt op de hoogte houdt van de besprekingen die hij met de tegenpartij voert.
Een goede advocaat doet dat dan ook.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 02 dec 2014 16:13

, kreeg ik als antwoord, dat ik zijn kostabere tijd niet moest verspillen en dat hij andere en veel dringendere zaken te doen had, dan zich met mijn dossier bezig te houden.
Hem een vriendelijk briefje zenden met de melding, dat als zijn ereloonnota in uw bus valt, u waarschijnlijk meer dringender zaken te doen zal hebben dat zijn ereloon te betalen.

Terug naar “Actuele Thema's”