salary-split

rctinvest
Topic Starter
Berichten: 13

salary-split

#1 , 20 nov 2014 10:21

advies gevraagd

ik ben een directielid en heb een splitsalary (90% België) - (10% Nederland). Deel België is ca. 5100 euro/m bruto, deel Nl is ca. 700 euro/m bruto.
daarnaast groepsverzekering van ca. 550 euro/m, maaltijdcheques 4 euro/m, hospitalisatieverzekering, firmawagen (waarde ca. 35000 euro zbtw), bonusregeling (dit jaar was dit 12000 euro bruto).
ik werk actueel 10j8m bij werkgever

1° vraag : stel ik word ontslagen hoe zit dan de regeling, vooral met het salary-split aspect?

2° vraag : igv ontslag : ben je verplicht iets te tekenen op dat huidigste moment?


bedankt alvast!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 nov 2014 14:24

1. durf ik eerlijk gezegd niet op te antwoorden, gezien geen ervaring met salary splits.

2. nooit volgens Belgisch recht. Zou me sterk verbazen als je dat ovlgens Nederlands recht zou moeten.

Zie overigens: https://www.laga.be/publications/downlo ... -split.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

rctinvest
Topic Starter
Berichten: 13

#3 , 21 nov 2014 14:17

Ok, bedankt alvast voor deze info en link-publicatie.

als ik het goed begrijp moet ook een brief "ter kennisgeving van ontslag" niet getekend worden, ik vernam van vrienden die meegemaakt hebben, dat werkgever een papier liet tekenen "ter kennisgeving van ontslag" en dat er druk uitgeoefend werd om dit toch te tekenen. Dus ook dat is niet nodig. Maw. mocht mij dit ooit overkomen is de boodschap : nooit iets tekenen op dat huidigste moment, ook al wordt er aangedrongen om dit te doen, juridisch geen enkel probleem?

mochten er nog mensen zijn die wel ervaring hebben met ontslag ikv salary-split B en Nl, dan verneem ik het graag.

is voor alle duidelijkheid niet aan de orde, maar een voorbereid iemand is er 2 waard.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 nov 2014 16:29

Waarom zou er juridisch een probleem zijn als je iets NIET tekent? Behalve bij aangetekende zendingen, waar het niet ophalen van de zending gelijk staat als het ontvangen hebben van die zending, denk ik niet dat het niet tekenen van een document een nadelige invloed zou kunnen hebben (afin, tenzij het document de bevestiging is dat je een grote som uit een erfenis wenst te ontvangen of iets dergelijks, maar je bergijpt me wel).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#5 , 22 nov 2014 12:46

Werkgever moet bewijs hebben dat jij je ontslagbrief ontving.
Ofwel doordat je ontvangst ervan bevestigt door ondertekening.
Ofwel doordat werkgever een aangetekende zending doet waarmee hij bewijs kan leveren.
Ondertekening maakt het voor werkgever dus onnodig om nog een aangetekend schrijven te doen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 23 nov 2014 06:32

werkgever kan NIET een ontslagbrief laten aftekenen en daarmee genoeg hebben. Volgens Belgisch recht MOET een werkgever de brief aangetekend opsturen naar de werknemer (of via deurwaarder).

Pndertekening maakt het voor de werkgever dus niet onnodig om nog een aangetekend schrijven te doen.

rctinvest
Topic Starter
Berichten: 13

#7 , 23 nov 2014 15:38

Bedankt allen voor de feedback!

Nog iemand die de specifieke situatie van salary split wil becommentariëren igv ontslag?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”