huurcontract vervroegt opzeggen

SUZANNA
Topic Starter

Re: huurcontract vervroegt opzeggen

#31 , 30 sep 2014 13:04

Klopt, maar dat had het immo kantoor al aangetekend verstuurd, maar ze weigert te betalen wil haar borg terug en maar de helft van de schade claim betalen , dus niet voor de 2 maanden huurverbreking vergoeding.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#32 , 30 sep 2014 13:30

Aangezien de huurster weigert het rechtmatig gevorderde te betalen zal u haar nu mat haar weigering opnieuw voor de vrederechter dienen te brengen, deze in uw verzoekschrift attent te maken op de door u gevorderde openstaande bedragen en hun rechtvaardiging, de weigering tot akkoord door de huurder en vervolgens de vrederechter te verzoeken de toekenning van de vorderingen bij vonnis te bevestigen.

SUZANNA
Topic Starter

#33 , 14 nov 2014 13:12

Vandaag na een maand uitspraak vonnis vrederechter!!!!!!!! de 600 euro schadevergoeding wordt toegekend die vond hij zelfs billijk, en dat is ook , maar de 2 maanden huurvergoeding wegens het vroegtijdige beëindiging van de huurovereenkomst wordt niet toegekend hij vind dat wij geen schade hebben geleden omdat er een andere huurder was, .er staat " in deze omstandigheden toch toepassing willen maken van de contractuele bepaling- die overigens gelijkluidend is met de wettelijke bepaling - komt neer op rechtsmisbruik" ergens zegt hij ook dat " sluit de rechtbank zich aan bij het standpunt van de huurder , dat de vordering louter op geldgewin neerkomt!!!! Dat wij op dat jaar 2 maanden huur aan de makelaar moeten betalen voor een waterdicht contract op te stellen en 2 x een plaatsbeschrijving daar word geen rekening mee gehouden.
Beste mensen moet ik het hier bij laten of heb ik nog een kans, het gaat me op het ogenblik nu echt niet meer om de centen maar ik wil hier wel mijn recht halen, al kost het me centen, grt

Reclame

Turaki

#34 , 14 nov 2014 13:53

De kosten voor de makelaar zijn uw eigen keuze (u kan dit perfect zelf doen), kosten voor de PB dienen gedeeld te worden door huurder en verhuurder en wegen voor beide even zwaar, dus dat hij met deze 2 geen rekening houdt vind ik niet meer dan normaal.

Het gedeelte over de wederverhuringsvergoeding daarentegen begrijp ik de uitspraak echter ook niet, hier meen ik dat u wel in uw recht bent en deze had moeten krijgen.

sloeberken

#35 , 14 nov 2014 17:03

Was huurder vertegenwoordigd door een advocaat.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

SUZANNA
Topic Starter

#36 , 14 nov 2014 19:15

Nee, ze had geen advocaat .

sloeberken

#37 , 14 nov 2014 23:01

Dan had ze haar huiswerk wel heel goed gemaakt.

SUZANNA
Topic Starter

#38 , 15 nov 2014 08:15

Inderdaad, in haar opzegbrief zei ze dat ze ziek was en de huur niet langer zou kunnen betalen en dat ze de verhuurder en haar borgsteller niet in de problemen wilde brengen,(vrederechter zal die brief ook geloven zeker) ze had me dit ook per telefoon gezegd en ik heb haar nog gevraagd of ze al iets anders had gevonden ( had wat medelijden met haar ) maar dat was niet ,maar de echte reden was ( zag ik nadien op haar facebook) ze had een nieuwe vriend en die woont in een andere stad, en ze hadden een huurcontract getekend in die stad , dus niet ziek maar blijkbaar een smoes voor contract breuk, de vrederechter zal haar geloofd hebben want zelfs als we daar moesten verschijnen vroeg ze of ze mocht gaan zitten als ze onwel werd, zelf kreeg ik geen kans iets te zeggen bij die vrederechter, ook de tweede keer toen we moesten verschijnen, dus ze heeft dat goed gespeeld , maar nu is mijn vraag kan ik daar nog iets aan doen, grt

sloeberken

#39 , 15 nov 2014 10:09

Je kunt altijd beroep aantekenen tegen het vonnis van de vrederechter, dit doe je best met een advocaat.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#40 , 15 nov 2014 18:35

Afdruk facebook niet vergeten te nemen.

SUZANNA
Topic Starter

#41 , 15 nov 2014 21:48

Bedankt iedereen voor de goede raad, ik ga volgende week toch eens horen bij een advocaat wat mijn kansen zijn, grt

Terug naar “Huren”