Nogmaals, de werkgever moet zich niet houden aan de regels die voor de politie gelden betreffende verkrijgen van bewijs.
Maar werkgever heeft zich wel te houden aan arbeidsrecht. Ontslag (op staande voet) omdat een werknemer zich "kritisch uitlaat" over hun product in privé-kring, zal niet pakken.
En bij T. een schadevergoeding eisen lijkt mij onrealistisch.T. heeft op geen enkele manier P. verplicht om dit te posten, dus op zich is de actie van T. niet de reden van enige schade.
T. had helemaal niets te zoeken op de facebook account van P. Zij heeft daar data gestolen en met deze data doelbewust actie ondernomen om P. in slecht daglicht te stellen. Een advocaat heeft weinig moeite om hiermee een serieuze schadevergoeding los te krijgen. Zonder de acties van T, had P immers geen schade geleden. De link tussen eventuele schade en de acties van T. zijn echt niet zo moeilijk aan te tonen.
Anyway, topic starter heeft wel genoeg info, zou ik zo denken. Moest ik baas zijn, T. lag buiten en ik zou eens gaan spreken met P. Als hij constructief kritisch is, zouden zijn opmerkingen kunnen gebruikt worden om de producten beter te maken. Liever een werknemer die effectief nadenkt over de producten en eventuele gebreken durft te benoemen, dan een werknemer die het zich allemaal niet aan trekt, zolang hij op het einde van de maand zijn pré maar krijgt...