rechten

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

rechten

#1 , 24 okt 2014 07:25

kleindochter werkt een 5-tal maand halftijds bij schoonmaak bedrijf waar het
meer dan "rommelt";Nu reageert ze gisteren op advertentie
en ze kan daar aan de slag tevens halftijds. Ze moet echter 14 dagen
wachten om te kunnen beginnen .14 dagen die ze toch moet uitdoen
op haar huidige job .Nu vertelt ze haar werkgever dat ze ander werk heeft
en dat ze haar ontslag aangetekend zal opsturen .
Werkgever reageert daar woest op en zegt "morgen is het uw laatste dag (vandaag)
en je moet maandag niet meer komen .Hij voegt er aan toe dat ze achter haar ontslagbrief kan "fluiten".
Kan kleindochter vanaf maandag gaan stempelen tot ze daadwerkelijk aan de slag kan bij nieuwe werkgever
of is dat niet mogelijk vermits ze zelf ontslag heeft gegeven en de kans niet krijgt haar "14 dagen" uit te doen?
Ze heeft daarvoor een jaar voltijds gewerkt .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Erikvd
Berichten: 14

#2 , 24 okt 2014 07:53

Ik zou dit toch op papier laten zetten dat ze niet meer hoeft te komen. En indien hij dt niet wil gewoon maandag opdagen op het werk. Als ze dan toch niet aan de slag mag naar het syndicaat gaan ( en i k zou alles opnemen op een recordertje) via gsm of zo. Zodat ik toch een bewijs heb dat ik van goede wil ben! Haar ontslag periode loopt, dus als ze niet gaat werken kan zij ook niet stempelen als hij geen tegenontslag geeft. Of dat hij tenminste akkoord gaat met een vroegere vertrektermijn. Zowiezo zal ze denk ik geen recht hebben op stempelgeld voor die periode.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 24 okt 2014 09:12

Idd, op papier laten zeggen dat haar werkgever haar niet meer in dienst wil hebben vanaf maandag. Indien hij dat doet (zonder dat ze haar ontslagbrief heeft opgestuurd) zal hij 4 weken moeten uitbetalen.

Zoniet, moet ze zelf haar ontslagbrief voor woensdag sturen en zal haar opzeg ingaan vanaf 3 november tot en met 16 november. Wil de werkgever haar dan nog niet laten werken, zal ze tot de 16e november uitbetaald worden door de werkgever (maar die moet dit dan ook weer op papier zetten!).

Dop is niet mogelijk gezien ze altijd recht zal hebben op loon tot 16 november, tenzij ze zelf het werk verlaat.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38594

#4 , 24 okt 2014 17:52

En niet vergeten de gesprekken met werkgever op te nemen.
Kan handig zijn, en is wettig.

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

#5 , 25 okt 2014 07:24

En niet vergeten de gesprekken met werkgever op te nemen.
Kan handig zijn, en is wettig.
Dank voor de gegeven antwoorden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”