Van interim naar vast contract

dekunstvanhetkiezen
Topic Starter
Berichten: 2

Van interim naar vast contract

#1 , 10 okt 2014 18:01

Mijn situatie:
Momenteel ben ik één jaar in dienst als uitzendkracht (met optie vast, zogezegd) in een administratieve functie.
Ik werd aangenomen om een collega te vervangen tijdens haar zwangerschap onder de reden: schorsing. Na haar bevalling mocht ik blijven.
In plaats van een vaste overeenkomst werd mij een contractverlenging van één week aangeboden. Deze werd totnutoe elke week hernieuwd onder dezelfde reden: schorsing. Er is op mijn werkplaats telkens wel iemand op de werkvloer in zwangerschaps-/ziekteverlof....
Na één jaar ver en een paar keer aangeklopt te hebben bij mijn eerste leidinggevende met de vraag wanneer ik uitzicht had op een vast contract werd ik telkens wandelen gestuurd met één of andere vluchtige reden.
Laatste keer dat ik gevraagd heb naar mijn werkzekerheid bleek een reorganisatie op de werkvloer de nieuwe reden te zijn omdat dit voorrang kreeg. Nadien gingen ze het nog eens bekijken...
Ik ben nu al een half jaar naïef en mijn geduld raakt stilaan op.
De vaste jobs liggen niet voor het rapen en het werk dat ik momenteel doe, doe ik graag.

Wat kan ik doen om mijn kansen te verhogen op het verkrijgen van een vaste arbeidsovereenkomst? :?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 11 okt 2014 18:06

Welkom in de wereld van de wegwerp arbeiders/bedienden, aka interimmers!
Er is mijn gedacht weinig dat je kan doen, de vermoedelijke reden dat ze je niet willen aanwerven is dat ze zelf niet zeker zijn dat er werk blijft zijn voor u.

Indien men u vast aanneemt (met zelfde loonvoorwaarden als bij uw interim contract) bent u een stuk goedkoper aangezien het interimkantoor ook geld vraagt en deze kost dan wegvalt.
Indien men u vast aanneemt bent u veel duurder indien men u wil ontslaan.

Uw werkgever zal deze twee factoren afwegen tegenover elkaar om te beslissen of hij u vast aanneemt, of u verder laat werken met week contracten.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”