Ziekte en opzeg

katjaaa
Topic Starter
Berichten: 14

Ziekte en opzeg

#1 , 09 okt 2014 18:30

Hallo,

Zit in mn laatste dagen opzeg ( heb zelf ontslag genomen) en ben ziek nu is mijn vraag als de dokter mij gaat thuis schrijven en ik stuur het briefje aangetekend op, dan komt dit nooit op tijd aan morgen is het nl vrijdag en in het weekend brengen ze niets aangetekend volgens mij.
Wat kan ik doen om toch hiervoor in orde te zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 okt 2014 19:13

Vanaf wanneer ben je ziek, wanneer ben je naar de dokter geweest en tot wanneer loopt je opzeg?

katjaaa
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 09 okt 2014 19:18

Ben nu ziek, moet straks naar dokter gaan, maar dan kan ik het pas morgen opsturen en dan komt het aangetekend te laat aan.Mijn opzeg loopt nog tot donderdag

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 09 okt 2014 19:31

Inscannen en per mail aan directie of aan HR.
Dan morgen direct opsturen /wel copie nemen ... opgestuurd binnen termijn. Dat het WE is kan u niet aan doen.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 09 okt 2014 19:38

Ben nu ziek, moet straks naar dokter gaan, maar dan kan ik het pas morgen opsturen en dan komt het aangetekend te laat aan.Mijn opzeg loopt nog tot donderdag
Da's geen enkel probleem. Stuur het gewoon morgen op, je bent zeker binnen termijn. Je moet wél je werkgever verwittigen, los van het bewijs van je ziekte. Dat kan je ook via telefoon, mail, ... Indien telefoon: best via een telefoon waarvan je een abonnement hebt (zodat je later kan bewijzen dat je belde).

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”