Ouderschapsverlof bij nieuwe werkgever

1981
Topic Starter
Berichten: 4

Ouderschapsverlof bij nieuwe werkgever

#1 , 29 sep 2014 13:36

Beste

Momenteel ben ik in zwangerschapsverlof. Bij mijn terugkeer zou ik 4/5de gaan werken met ouderschapsverlof. Ik heb echter een aanbieding gekregen om dichter bij huis te gaan werken. Deze werkgever is eveneens akkoord met een 8O% tewerkstelling.

Ik vernam reeds dat het ouderschapsverlof pas na een jaar dienst bij de nieuwe werkgever kan worden opgenomen. Voor mij is het niet mogelijk om nog voltijds te gaan werken owv de opvang van de kinderen. Stel dat ik nu een jaar 80% zou gaan werken bij de nieuwe werkgever; kan ik dan na een jaar het ouderschapsverlof opnemen aan 8O%? Of moet hiervoor sowieso een jaar voltijds worden gewerkt en ben ik dus het ouderschapsverlof kwijt?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 sep 2014 20:48

ouderschapsverlof ben je kwijt. Er bestaat wél een mogelijkheid om een voltijdse arbeidsovereenkomst te tekenen bij een nieuwe werkgever en onmiddellijk tijdskrediet om medische redenen te nemen (indien je daarvoor in aanmerking komt). Na 1 jaar kan je dan overschakelen naar ouderschapsverlof.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”