anciënniteit

dewaarheid
Topic Starter
Berichten: 14

anciënniteit

#1 , 21 sep 2014 21:27

Beste leden,

Als je een arbeidsongeval hebt voorgehad word dit van je anciënniteit afgetrokken in je opzegtermijn ?

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dewaarheid
Topic Starter
Berichten: 14

#2 , 21 sep 2014 22:02

Ik werk nu bij deze baas 5 en half jaar en er staat op loonfiche bij anciënniteit hetzelfde maar mijn opzegtermijn is maar 5 weken ?... (bouwsector)
Heb wel meer dan jaar half thuis gezeten door zwaar werkongeval maar doet dit iets aan je anciënniteit ?

dewaarheid
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 21 sep 2014 22:51

?.........

Reclame

Skoldt
Berichten: 159

#4 , 22 sep 2014 08:19

Sorry voor het 'late' antwoord, het was weekend voor velen onder ons ...

Anciënniteit is gerekend vanaf het moment dat je in dienst trad met een arbeidsovereenkomst. Arbeidsongeval of afwezigheden hebben geen invloed op de anciënniteit. Is het mogelijk dat je eerst als interim aan de slag was bij deze werkgever ?

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 sep 2014 09:38

?.........
je vraagteken is wel op zijn plaats, wanneer ben je daar beginnen werken en het begin en duur van de opzeggingstermijn.
arbeider of bediende? wanneer is de aangetekende brief verzonden?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

dewaarheid
Topic Starter
Berichten: 14

#6 , 22 sep 2014 11:23

Srry voor late antwoord. Op mijn brief staat nu 6 weken mijn baas allee preventieadviseur heeft weeral eens gezeverd.op je vraag ik ben arbeider.
opzeg bedraagt 6 weken en ging in van vandaag, nu heb ik wel dit weekend met te gaan werken een lumbago opgelopen dus weekje rust. Maar op mijn ontslagsbrief staat ook geen reden waarom ze me gaan ontslagen ?
En er staat ook geen einddatum op. En c4 word de laatste effectieve werkdag met de post overgemaakt.
kan dit ?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 22 sep 2014 12:35

Opzegtermijn is effectief 6 weken.

Reden van ontslag moet niet in ontslagbrief staan, wel op C4 (die effectief pas op de laatste werkdag moet overgemaakt worden).

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#8 , 22 sep 2014 12:53

Opzegtermijn is effectief 6 weken.

Reden van ontslag moet niet in ontslagbrief staan, wel op C4 (die effectief pas op de laatste werkdag moet overgemaakt worden).
Ik werk nu bij deze baas 5 en half jaar
hoe kom je aan 6 weken?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#9 , 22 sep 2014 13:31

PC 124

dewaarheid
Topic Starter
Berichten: 14

#10 , 22 sep 2014 18:42

dank je voor jullie reacties, klopt idd JPV, ik vind het wel niet kunnen dat de regeling zo in elkaar zit als je nog 6 weken moet werken en je weet dat ze iets op je c4 gaan zetten dat invloed kan hebben bij volgend werk ofzo,laat staan met je zelfbeeld...laat staan bij de rva die mss lastig doen met wat er opstaat voor je werkloosheidsuitkering
vind ik wel dat iedereen er recht op zou moeten hebben reden van ontslag... maarja belgie zeker

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#11 , 22 sep 2014 19:08

je hebt recht op reden van ontslag, maar tot het je laatste dag is, kan je niet zeker zijn waarom je ontslag er is gekomen. Immers, tot op de laatste dag kan je nog, zelfs in je opzegtermijn, om dringende reden ontslagen worden.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”