Dat is wat ik uit de topic uitmaak...En hoe weet u dat.... dat is een conclusie trekken zonder over alle feiten te beschikken.
Bij selectiegesprekken die op die manier verlopen stap ik over het algemeen op. Ik heb wel beter zaken te doen dan dat soort zinloze proeven af te leggen. Ik heb het gelukkig tot op heden nog maar 3x moeten doen, en heb er tot op heden geen spijt van gehad.Wel bij selectiegesprekken voor bepaalde functies heb ik regelmatig mensen 'overstuur' weten worden.
Ik stelde drie vragen - ik zei steeds als ze iets niet begrepen dat ze het dan moesten vragen ... ze kregen enige bedenktijd en dan moesten ze antwoorden.
Eén vraag was een instinker ... dus als ze 'volgens hen' bijna klaar waren kregen ze te horen dat hun antwoord niet correct was en dat ze een totaal fout antwoord gegeven hadden.
Op de 10 kandidaten waren er toch twee die 'tilt' sloegen. Enkele wisten niet wat het antwoord dan wel was .. maar de rest vroeg dan wat in feite met de vraag bedoeld was.
Na wat uitleg kregen we dan het goede antwoord.Van de 10 waren er meestal ook een tweetal die direct bij die vraag meer info vroegen ... met wat bedoelt u hier juist mee.
Het antwoord was natuurlijk belangrijk maar kijken hoe de kandidaten reageerden was dat evenzo.
Het klinkt redelijk, maar de aard van de opmerkingen die er naar buiten zijn gekomen maakt dit erg onwaarschijnlijk. Ze zal naar alle waarschijnlijkheid het type "moraalridder" voor zich hebben gehad. Tegen dat soort mense valt doorgaans weinig tegen in te brengen en hoort mijn inziens daar ook niet te zitten.De vriendin kan perfect gewoon de indruk hebben gehad dat de 'bevrager' tegen haar was en in paniek geslagen.
dan heb je logischerwijs ook geen nood aan een Belgisch vast nummer. Een Nederlands nummer zonder Belgisch nummer voor ieamnd die in België verblijft = nog erger dan geen GSM-nummer.Ik heb het ook niet over buitenlanders die in België werk komen pakken. Ik zei alleen maar dat niet iedereen die als buitenlander in België komt pakken heeft nood aan een Belgisch gsmnr., en blijven m.a.w. gewoon hun "gewone" nr gebruiken.
waar zou dat gebeurd zijn?Bovendien, of de persoon in kwestie nu werkloosheidsuitkeringen aanvraagt of niet, het is nog steeds geen reden voor een VDAB-ambtenaar om zo agressief te werk te gaan, of om de feiten te verdraaien, zoals in het geval van de vriendin van TS gebeurd is..
voor de job waarin Franciscus werkte, lijkt me dat een uitstekende test.Bij selectiegesprekken die op die manier verlopen stap ik over het algemeen op. Ik heb wel beter zaken te doen dan dat soort zinloze proeven af te leggen. Ik heb het gelukkig tot op heden nog maar 3x moeten doen, en heb er tot op heden geen spijt van gehad.Wel bij selectiegesprekken voor bepaalde functies heb ik regelmatig mensen 'overstuur' weten worden.
Ik stelde drie vragen - ik zei steeds als ze iets niet begrepen dat ze het dan moesten vragen ... ze kregen enige bedenktijd en dan moesten ze antwoorden.
Eén vraag was een instinker ... dus als ze 'volgens hen' bijna klaar waren kregen ze te horen dat hun antwoord niet correct was en dat ze een totaal fout antwoord gegeven hadden.
Op de 10 kandidaten waren er toch twee die 'tilt' sloegen. Enkele wisten niet wat het antwoord dan wel was .. maar de rest vroeg dan wat in feite met de vraag bedoeld was.
Na wat uitleg kregen we dan het goede antwoord.Van de 10 waren er meestal ook een tweetal die direct bij die vraag meer info vroegen ... met wat bedoelt u hier juist mee.
Het antwoord was natuurlijk belangrijk maar kijken hoe de kandidaten reageerden was dat evenzo.
Ik heb er mijn twijfels over.voor de job waarin Franciscus werkte, lijkt me dat een uitstekende test.Bij selectiegesprekken die op die manier verlopen stap ik over het algemeen op. Ik heb wel beter zaken te doen dan dat soort zinloze proeven af te leggen. Ik heb het gelukkig tot op heden nog maar 3x moeten doen, en heb er tot op heden geen spijt van gehad.Wel bij selectiegesprekken voor bepaalde functies heb ik regelmatig mensen 'overstuur' weten worden.
Onzin in een schone verpakking blijft onzin...![]()
Maar zijn ook de technieken die gebruikt worden in grote(re) organisaties
oa in banken en zo
zijn o.a. in basket assessment technieken.
No offense intended, maar afgaande op wat ik allemaal tegenkom gaat die regel toch niet voor iedereen op.dan heb je logischerwijs ook geen nood aan een Belgisch vast nummer. Een Nederlands nummer zonder Belgisch nummer voor ieamnd die in België verblijft = nog erger dan geen GSM-nummer.Ik heb het ook niet over buitenlanders die in België werk komen pakken. Ik zei alleen maar dat niet iedereen die als buitenlander in België komt pakken heeft nood aan een Belgisch gsmnr., en blijven m.a.w. gewoon hun "gewone" nr gebruiken.
waar zou dat gebeurd zijn?[/quote]Bovendien, of de persoon in kwestie nu werkloosheidsuitkeringen aanvraagt of niet, het is nog steeds geen reden voor een VDAB-ambtenaar om zo agressief te werk te gaan, of om de feiten te verdraaien, zoals in het geval van de vriendin van TS gebeurd is..