rechtsgeldige aanvraag RVA?

Pineut1
Topic Starter
Berichten: 1

rechtsgeldige aanvraag RVA?

#1 , 14 sep 2014 12:27

Ik heb op 29/8 een aanvraag ingediend voor 3 maanden ouderschapsverlof en 2 jaar tijdskrediet met motief. getekend voor ontvangst door werkgever.
ouderschapsverlof aangevraagd vanaf 1 oktober tem 31 december
tijdskrediet vanaf 1 jan van het volgende jaar voor 2 jaar.
Op 1/9 ontvang ik een mail waarin ze vragen of het over voltijds, 1/5 of deeltijdse aanvraag gaat.( stond helaas niet in de brief!!)
Ik stuur een mail terug dat het gaat over voltijds aangezien ik 4/5 werk en enkel voltijds kan opnemen;
Op 8/9 krijg ik te horen dat mijn aanvraag niet geldig is wegens het ontbreken van de vorm en dat ik een nieuwe aanvraag aangetekend moet indienen. Dit heb ik diezelfde dag ook gedaan.
Op 8/9 geven ze mij ook mijn ontslag
Op 9/9 ontvang ik een aangetekend schrijven dat mijn eerste schrijven volgens hen niet geldig is en mijn ontslagbrief. Opzegtermijn begint op 15 september
Op 12/9 geven ze mij een brief dat mijn aanvraag voor ouderschapsverlof op 1 oktober kan ingaan en ook een goedkeuring voor mijn tijdskrediet met motief voor 2 jaar.
Er werd mij ook gevraagd om een dading te ondertekenen
Er werd nog geen aanvraag ingediend bij de RVA voor ouderschapsverlof of tijdskrediet.
Mijn vraag: kan ik deze aanvraag nog rechtsgeldig indienen bij de RVA?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 sep 2014 20:11

heb je bewijs van de mails? Dan lijkt het me dat je onterecht ontslagen bent en beschermd werd tegen ontslag.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”