Hoe vind je investeerders?

SEB
Topic Starter
Berichten: 11

Hoe vind je investeerders?

#1 , 11 sep 2014 11:18

Ik had al een advertentie geplaatst , maar nu is men vraag waar ik zo een investeerder kan vinden of kent er iemand een vertrouwelijke en eerlijke geldschieter ? Al vast bedankt voor de eventuele informatie of hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 sep 2014 11:27

De private investeerders vind je meestal via je bank relaties, via een advertentie ga je geen eerlijke investeerders vinden, hij of zij die geld teveel hebben spreken wel eens met hun bankdirecteur, het ene plezier is soms het andere waard..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

professionalgamer
Berichten: 117

#3 , 11 sep 2014 11:31

Beste, u dient eerst een goed idee te hebben.
Een goed idee is echter onvoldoende.
U dient dit idee uit te werken in een businessplan.

Hoe ga je het idee uitwerken. Hoe ga je er aan verdienen. En vooral, hoe krijgen investeerders hun geld terug op lange termijn.

Reclame

SEB
Topic Starter
Berichten: 11

#4 , 11 sep 2014 12:04

Beste denlowie, dank u voor je reactie . Ja heb het al ondervonden dat je via internet enkel op oneerlijke mensen valt, maar gelukkig niet zo dom om in hun netten te vallen. Daarmee dat ik hoop om misschien via deze site, die er volgens mij betrouwbaar uitziet, toch minstens goede raad te kunnen vinden en wie weet meer. Is dit geen beroepsgeheim voor een bankdirecteur?

SEB
Topic Starter
Berichten: 11

#5 , 11 sep 2014 12:09

Beste professionalgamer, het goed idee heb ik al en men businessplan ook, daar ik al gestart ben en men website al online staat, heb ook al partners. Maar vermits ik met weinig eigen mogelijkheden van start ben gegaan en deze geldreserve op is , zit ik nu beetje vast en daarmee dat ik dus langs deze weg naar een oplossing zoek. Wat de eventuele investeerder zou terug krijgen , is te bespreken tussen mij en deze persoon.

SEB
Topic Starter
Berichten: 11

#6 , 11 sep 2014 13:15

Voor degene die is willen kijken naar men website om mijn project beter te verstaan kunnen dit via volgende link : [link naar zijn website]
Zo is het bewijs er effectief dat ik niet zo maar iets uit men duim zuig.

polk
Berichten: 437

#7 , 11 sep 2014 13:27

Waarom heeft u per se een geldschieter nodig? Als u zelf gelooft in uw product, waarom dan geen zakelijke lening aangaan bij een bank?

SEB
Topic Starter
Berichten: 11

#8 , 11 sep 2014 13:41

@ polk . Omdat ik spijtig genoeg op de zwarte lijst sta en ik dus niet via de bank een lening kan aangaan, al geloven ze ook in mijn project en dit veel geld kan opbrengen is dit voor hun onmogelijk en ook strafbaar werd mij gezegd. Men eigen bank heeft me aangeraden om het via deze weg te proberen omdat dit voor mij de enige oplossing is.

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 11 sep 2014 13:53

Waar staan uw firma gegevens op de website? Wat is de rechtsvorm?
Wat betekend die 18+
Waar staan de algemene voorwaarden?
Hebt u een toelating om wedstrijden tombola's in te richten?
Welke fiscale aftrek en voor wat?
Hoeveel % gaat er naar een goed doel?
Hebt u toestemming van die goede doelen om naar hun website te verwijzing
Misschien voor u een nuttig telefoonnummer
Telefoon: 02/272.72.72

SEB
Topic Starter
Berichten: 11

#10 , 11 sep 2014 14:29

@ Franciscus . Mijn gegevens staan allemaal op men website in de algemene voorwaarden opgemaakt door mijn advocaat en ben een eenmanszaak, maar hoop snel over te kunnen gaan naar een BVBU. Wat ik bedoel met 18+ , hier komen dus partners die niet in aanmerking komen voor minderjarigen en dit op aanraden van mijn advocaat om dat dit wettelijk is. Waar staan de algemene voorwaarden , onderaan de website vind u deze . Mijn wedstrijden zijn geen tombola want dit is verboden in België , onze wedstrijd is volledig besproken met men advocaat en volledig conform de wet ( dit gebeurt door wedstrijdvragen, er moet namelijk intellect bij komen of anders is dit totaal onwettig). Publiciteit is in België 100 procent fiscaal aftrekbaar voor de partners die dus hun publiciteit op men site plaatsen. Hoeveel procent er naar het goede doel stichting kanker gaat is iets tussen hen en mij en staat op contract. Het gaat om een zeker percentage op de kaartverkoop die hen jaarlijks word uitbetaald. Dit percentage zal ook stijgen naar gelang het succes van men website en eveneens in akkoord met hen . Ik zoek namelijk nog naar een ander goed doel , maar deze zal ik toevoegen eens ik effectief goed van start kan met men project. Wat betreft of ik de toestemming heb van dit goede doel om hun logo te gebruiken en men leden naar hun website door te verbinden , dit effectief op een contract staat. Voor het nuttig telefoonnummer? denk ik wel dat het sarcastisch bedoeld was? Maar hoop jou bij deze toch op al je vragen te hebben beantwoord ?

Milo72
Berichten: 1016

#11 , 11 sep 2014 14:48

Misschien een tip: haal al de taalkundige kemels uit je teksten, dus ook uit de Algemene Voorwaarden. Zoiets kan potentiele klanten maar ook potentiele investeerders wegjagen.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

SEB
Topic Starter
Berichten: 11

#12 , 11 sep 2014 14:59

Beste Milo72. Ok ik ben misschien niet zo perfect in men zinsopbouw, geef ik oprecht toe. Maar denk wel dat al wat ik schrijf, ook al zijn er fouten, dit verstaanbaar is. Zoals ik al zei , ben ik met heel weinig middelen moeten starten, had ik het nodige geld dan had ik hiervoor iemand kunnen aannemen. Maar als je wil mag je mij daarin steeds helpen , ben altijd open om te luisteren en te leren en ik aanvaard elke positieve hulp. In ieder geval al bedankt voor je reactie. Groetjes Seb

Franciscus
Berichten: 38583

#13 , 11 sep 2014 14:59

Wat de algemene voorwaarden betreft ..klopt die heb ik nu ook zien staan maar door het kleurgebruik zijn deze niet zo goed zichtbaar. Maar deze eens best in begrijpelijk Nederlands neerschrijven. Zorg dat de tekst eenvoudig leesbaar maar juridisch correct zijn.

Misschien een andere kleurschakering gebruiken.
Tel neen hoor daar kan u info bekomen over wat mag of niet.
BVBU? is mij onbekend als rechtspersoon maar ik ben steeds bereid om te leren.
Hoe wordt de winnaar van de wedstrijd dan bepaald?

Wat dit soort websites of klantenkaarten betreft ... daar heb ik op 'verschillende wijze' wel wat ervaring in.
Blijkt dat zelfs na verschillende jaren ze maar weinig rendabel blijken ... en voor klanten uiteindelijk weinig aantrekkelijk.
Maar voor de rest wenst ik u veel succes.

Zie dat ik niet de enige ben... teksten herlezen en herschrijven en herlezen en ....
Je hebt een advocaat... die kan uw laatste versie nog altijd nalezen.

SEB
Topic Starter
Berichten: 11

#14 , 11 sep 2014 15:30

Beste franciscus . Wat de spelling en zinsopbouw betreft herken ik men lacunes en heb dit ook net aan Milo72 aangegeven en hoop daar snel iets aan te kunnen doen, want weet dat dit van erg groot belang is. Eigenlijk werden mijn algemene voorwaarden door men advocaat in het frans opgemaakt en heb ik dit zelf zo goed mogelijk proberen te vertalen. De bedoeling is ook om zo snel mogelijk men website eveneens in het frans te kunnen aanbieden.
Ah ok sorry voor het sarcastisch dan , dacht echt dat je dubbelzinnig was met je telefoonnummer.
BVBU bedoelde ik dus wel een BVBA , sorry hiervoor.
De winnaars worden bepaald door een wedstrijdvraag en schiftingvraag.
Ja wat je ervaring betreft met dit soort websites en klantenkaarten heb ik ook wel steeds een luisterend oor naar en kan er misschien dingen uit leren dat ik dan best zou kunnen gebruiken of juist vermijden.
Ik denk me toch te onderscheiden van andere websites in deze sector. Boven op het feit dat mijn leden van de kortingen kunnen genieten bij men partners , werk ik samen met goede doelen en bied men leden dus ook effectief de kans om mooie prijzen te kunnen winnen, waar men partners ook meteen baat bij hebben. Natuurlijk wil ik er ook zelf aan verdienen , maar ik ben van het principe als men enkel wil verdienen en niets terug schenkt aan de maatschappij , dat je zo niet ver komt.
In ieder geval bedank ik jou alvast voor je reacties en je interesse en sta open voor eventuele andere kennis die je hier omtrent hebt.
Mijn advocaat is Franstalig , daarmee dat ik dit allemaal zelf zo goed mogelijk heb proberen te vertalen , maar blijkbaar ni zo goed als ik dacht. Hier sta ik ook steeds open voor hulp.

Groetjes Seb

Franciscus
Berichten: 38583

#15 , 11 sep 2014 15:40

hier al eens lezen.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... =41&t=7837" onclick="window.open(this.href);return false;

en misschien toch eens contact opnemen met
http://justitie.belgium.be/nl/overheids ... commissie/" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Handelspraktijken”