arbeids verklaring

jefvp
Topic Starter
Berichten: 4

arbeids verklaring

#1 , 22 aug 2014 08:18

Halo,

mijn vriendin is leerkracht en heeft eind juli een verklaring bij een school ondertekend waarin staat dat ze een "full time" krijgt voor het schooljaar 2014-2015. Dit had als gevolg dat ze niet verder hoefde te solliciteren omdat ze al een full time had. Nu komt de school hierop terug en bieden ze maar 16 lesuren aan (ongeveer 3/4). Het is heel moeilijk om als leerkracht dan nog een school te vinden die 1/4 aanbied en dat dit dan nog in de lessenrooster zou passen. Mijn vraag is of de ondertekende verklaring (getekend door de school en mijn vriendin) enige juridische waarde heeft. Er staat duidelijk "verklaring" en dit is dus geen arbeidscontract. Is de school toch verplicht om haar een full-time aan te bieden of niet?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 aug 2014 11:26

Kan je het document inscannen? veel kans dat dit effectief telt als een begin van bewijs van een mondelinge arbeidsovereenkomst

jefvp
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 01 sep 2014 12:40

Mijn vriendin heeft met de directrice gepraat en heeft ondertussen toch een full time job gekregen.

Reclame

giserke
Berichten: 2434

#4 , 01 sep 2014 12:43

Is dit bij U ook het geval?
pfff, er wordt eigenlijk nogal een beetje gerammeld met de voeten van jonge leerkrachten.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”