brasserie Den Artist

LeenW
Berichten: 12811

Re: brasserie Den Artist

#31 , 14 aug 2014 00:34

Het feit dat er zoveel horecajobs zijn, zegt al genoeg. Er is een sterk overaanbod, en hopelijk gaat het hierdoor genormaliseerd worden. Kwalitatief gaat dit zeker een vooruitgang zijn.

Je mag het draaien of keren zoals je wil, de horeca heeft zichzelf kapotgemaakt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#32 , 14 aug 2014 00:44

Zoveel?

Excuseer me Leen, maar in mijn dorp waren tot over 20 jaar 15 cafés met personeel. Nu zijn dit er nog 2.
Extrapoleer dit op Belgisch niveau:
Begin maar een alternatief te zoeken om die mensen te werk te stellen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#33 , 14 aug 2014 10:53

het probleem met de horeca is vooral het zaterdag avond en zondag werk.

Als je dopt en je gaat zondag gaan helpen in de horeca ben je sowieso 2dagen dop kwijt, je verliest meer dan je ontvangt, dus in het zwart, het zijn meestal de werknemers die het zwart vragen, waardoor de uitbater verplicht is om zwart aan te kopen.

Wat die Blackbox betreft die zal omzeilt worden dit is niet het systeem waardoor er minder zwart zal zijn.
1/ al de horeca zaken die forfait hebben moeten zelfs geen Blackbox hebben, dus terug een opening voor zwart.
2/ ik ken oude klanten die al lang met een gewone kassa werken en het is een klant met een ticket en het is een klant zonder, op het eind van het jaar is dit 50% zwart.
3/ Ik ga veel uit eten en ik geloof niet dat ik dit jaar al één BTW bonnetje heb gekregen, ik denk soms dat het al afgeschaft is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#34 , 14 aug 2014 13:07

het probleem met de horeca is vooral het zaterdag avond en zondag werk.

Als je dopt en je gaat zondag gaan helpen in de horeca ben je sowieso 2dagen dop kwijt, je verliest meer dan je ontvangt, dus in het zwart, het zijn meestal de werknemers die het zwart vragen, waardoor de uitbater verplicht is om zwart aan te kopen.
klopt niet.
U noemt nu wel de sectoren waar het soms niet anders kan.

Vb: de fruitpluk gaat beginnen, dit duurt 3 a 4 weken, waar ga jij werknemers vinden die dit als job gaat doen en maar voor 3 a 4 weken werk?
Men moet aannemen wat men kan krijgen en ja daar zitten zeer veel doppers en invaliden tussen, anders word het fruit niet geplukt en gaat kapot aan de bomen en je heeft een jaar voor niks gewerkt.
er is geen enkel probleem om als werkgever een dopper/invalide te aanvaarden om te werken. Je kan die ook perfect legaal inschrijven.

Terug naar “Actuele Thema's”