Koper eist geld terug (verborgen gebreken) laptop 2ehands

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Koper eist geld terug (verborgen gebreken) laptop 2ehand

#46 , 18 jul 2014 11:14

Ok, gedaan. Bedankt!
Hoort er nog iets bij te staan? (nogal kort antwoord op z'n vrij lange brief)

Groeten,
Marijn
Tja, zijn brief is ook onnodig lang. Hij mag u beschuldigen zoveel hij wil met brieven zo lang als hij wil. Zonder bewijs heeft hij geen poot om op te staan. U had uw brief nog korter kunnen maken met:

"Naar aanleiding van uw A.S. op dd/mm/yyyy, zou ik willen vragen me de bewijzen te bezorgen van uw beweringen."

Dit is de kern van de zaak: hij beschuldigt jou, jij vraagt bewijs. Simpel as that.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Crumpler512
Topic Starter
Berichten: 113

#47 , 18 jul 2014 11:20

Ok bedankt voor de info hier allemaal!
Z'n "bewijzen" zullen dan printscreens van contact met Switch (computer winkel) zijn, enkele weken na de aankoop. Dit is veronderstel ik geen grondig bewijs?

Turaki
Berichten: 6870

#48 , 18 jul 2014 11:25

Dit toont enkel aan dat er zich een defect heeft voorgedaan, niet wanneer. En dat is nu net de hele kern van de zaak hier; hij moet aantonen dat het defect reeds bestond op moment van aankoop.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#49 , 18 jul 2014 16:58

Ok bedankt voor de info hier allemaal!
Z'n "bewijzen" zullen dan printscreens van contact met Switch (computer winkel) zijn, enkele weken na de aankoop. Dit is veronderstel ik geen grondig bewijs?
Nope. Wat kan er allemaal niet gebeurd zijn tussen datum van aankoop en zijn contact met Switch? En zelfs al heeft hij contact gehad met Switch één dag na de aankoop, dan nog moet hij kunnen bewijzen dat de laptop defect was op het moment van de aankoop, niet een dag erna.

Hij kan de laptop evengoed laten vallen hebben toen hij er mee thuis kwam na het ophalen bij jou. Who knows? Voor een rechter staat hij zeer zwak, en ik denk dat hij dit wel weet. Hij probeert je gewoon te intimideren, maar als je een AS terug stuurt, denk ik dat je er niet veel meer van gaat horen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Crumpler512
Topic Starter
Berichten: 113

#50 , 19 jul 2014 13:08

Allemaal bedankt voor de reply's.
De AS en mail zijn verzonden.

Bedankt!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#51 , 22 jul 2014 08:38

Laat ons weten wat je er nog van hoort (waarschijnlijk helemaal niets).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Crumpler512
Topic Starter
Berichten: 113

#52 , 22 jul 2014 17:05

Zal ik zeker doen, bedankt voor jullie adviezen.
Ik hoop inderdaad dat ik er niets meer van zal horen, maar dat weet je natuurlijk nooit..?

Crumpler512
Topic Starter
Berichten: 113

#53 , 11 aug 2014 18:16

Ik kreeg zonet m'n aangetekende brief terug met erop geschreven dat deze niet is opgehaald door de verkoper. Waarschijnlijk was dit wel bewust (ik had de brief ook via e-mail verstuurd, zonder wederkerende reactie).

LeenW
Berichten: 12817

#54 , 11 aug 2014 18:18

Enveloppe zo bijhouden, moest er nog iets van komen.

Crumpler512
Topic Starter
Berichten: 113

#55 , 11 aug 2014 18:25

Ik zie wel dat het adres v/d geadresseerde is doorstreept, wat moet dit betekenen?
Zijn brief was verstuurd vanaf z'n zakelijk adres op de naam van z'n zaak, en ik had mijne teruggestuurd op z'n zakelijk adres met z'n persoonlijke naam, maar dit maakt volgens mij niets uit?
Dit was de opbouw van z'n adres: ***straat 120B 502, postcode en gemeente.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#56 , 12 aug 2014 13:04

Was zijn brief ondertekend met zijn naam? Indien wel, heb je correct gehandeld door de brief naar het adres dat als afzender van zijn brief stond met zijn naam erboven. Hoe inderdaad deze brief zo bij, evenals de e-mail die je gestuurd hebt.

Volgens mij beseft de koper goed genoeg dat hij geen been heeft om op te staan. Vandaar dat er geen reactie op uw mail gekomen is, en dat hij ook niet de moeite gedaan heeft uw AS op te halen. Het zou me verwonderen als je er nog iets van hoort nu. Maar hou de AS zeker nog even bij...
Laatst gewijzigd door Gebruiker21 op 12 aug 2014 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW
Berichten: 12817

#57 , 12 aug 2014 13:48

Wat staat er op de sticker?

ImmoSam
Berichten: 3

#58 , 11 aug 2017 16:13

Jouw laptop kan gratis hersteld worden bij de Apple store.
Ik had hetzelfde probleem en ik heb eerst een factuur van 650€ voorgeschoteld gekregen maar dan heb ik mijn huiswerk eens gedaan.
Het probleem dat zich bij u oude laptop voordoet is dat de GPU (grafische kaart) flipt, echter is dit een verborgen gebrek dat aanwezig was bij aankoop.
Apple heeft dit herkend dat het een fout van hun was door het verkeerd gebruiken van deze GPU op dat type moederbord en ze hebben een gratis reparatieprogramma laten uitvoeren. echter is deze niet meer van toepassing, sneaky bastards

reparatieprogramma: https://www.apple.com/support/macbookpro-videoissues/

Je moet gewon naar Apple gaan en zeggen dat je volgende de Consumentenwetgeving recht hebt op een gratis herstelling, zie website: http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... Y260a2iHOQ

Ze gaan moeilijk doen en dan moet je gewoon op je strepen blijven staan en er vooral niet mee lachen dat ze proberen om eronderuit te geraken want je hebt er recht op!

Doe die eikels de groeten want het heeft 2 weken geduurd en dan heb ik hem stuk terug gekregen en mag die nog een binnen.

Wat je nog beter kan doen is je geld terugvragen. Daar heb je in principe ook recht op.
dan ga je blij zijn dat je die terug genomen hebt want je kan een nieuwe kopen die een pak beter is.

Veel geluk.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#59 , 11 aug 2017 16:27

Dit topic is drie jaar oud, en uw antwoord totaal irrelevant. Geen idee wat uw bedoeling is?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”