Ontslag en opzeg

syzygy
Topic Starter
Berichten: 3

Ontslag en opzeg

#1 , 09 aug 2014 22:04

Hallo,

ik werk sinds 27 mei 2013 bij mijn werkgever. Ik ben hier slachtoffer geworden van zware pesterijen door de werkgever. Gaande van onterecht inhouding van permanentiepremie's, absurde werkplanningen, werk zo plannen dat pauzeren onmogelijk was, verbaal en fysiek geweld. Ik ben sinds 8 mei 2014 thuis met een depressie en sta onder psychologische begeleiding. Ik heb deze week een sollicitatie gedaan en heb vandaag te horen gekregen dat ik de job krijg bij een andere firma. Ik wil nu een aangetekend schrijven sturen om mijn ontslag te geven maar hoe gaat dit nu in zijn werking? Ik heb ziekenverlof tot en met 31 augustus, kan dit verlengd worden? En van wanneer begint mijn ziekenverlof te lopen als ik bijvoorbeeld maandag 11 augustus de brief dateer en verstuur? Gezien de omstandigheden wil ik echt niet meer terug naar deze werkgever. Hopend op positief nieuws want er zijn veel mensen die me bang gemaakt hebben!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 aug 2014 22:29

ziekteverlof kan verlengd worden door de dokter, niet door jezelf. ALs je je opzegbrief opstuurt op 11/08, gaat de opzeg 18/08 in. De duurtijd is afhankelijk van je paritair comité

syzygy
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 09 aug 2014 22:48

En als ik de brief zondag verstuur en dateer op 10-08? Gaat deze dan beginnen te lopen op 11-08? Als er een verlenging gebeurt door de dokter telt dit dan evenzeer mee voor de duur van de opzeg? Moet ik deze dagen niet inhalen?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 09 aug 2014 23:11

En als ik de brief zondag verstuur en dateer op 10-08? Gaat deze dan beginnen te lopen op 11-08? Als er een verlenging gebeurt door de dokter telt dit dan evenzeer mee voor de duur van de opzeg? Moet ik deze dagen niet inhalen?
- ziekte telt volledig mee als opzeg
- versturen tot en met 12/08 zorgt ervoor dat de opzeg ingaat op 18/08. WIl je het op maandag 11/08 laten ingaan, dan kan dit enkel met een deurwaarder die de brief morgen betekent. kost je op normale weekdagen zo'n 120 euro.

syzygy
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 09 aug 2014 23:16

Maar in het dorp waar ik woon is de krantenwinkel het postkantoor en kan ik dus op zondag nog een aangetekende zending afleveren. Of zie ik het helemaal fout? :)

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 aug 2014 00:57

Maar in het dorp waar ik woon is de krantenwinkel het postkantoor en kan ik dus op zondag nog een aangetekende zending afleveren. Of zie ik het helemaal fout? :)
heeft uitwerking de derde werkdag na verzending
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”