Opzeg en feestdagen werken

katjaaa
Topic Starter
Berichten: 14

Opzeg en feestdagen werken

#1 , 02 aug 2014 12:41

Ik ben van plan mijn ontslag te geven in PC 201, enkel mijn verlof stopt net voor een feestdag :? met feestdagen is het bedrijf open.
Wat zijn de gevolgen als ik die feestdag niet ga werken, maar de dag erna kan ik onwettig afwezig gezet worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 aug 2014 12:56

Ik ben van plan mijn ontslag te geven in PC 201, enkel mijn verlof stopt net voor een feestdag :? met feestdagen is het bedrijf open.
Wat zijn de gevolgen als ik die feestdag niet ga werken, maar de dag erna kan ik onwettig afwezig gezet worden?
wat je ontslag geven hiermee te maken heeft snap ik niet goed,
gezien die zogezegde feestdag een activiteitsdag is voor u, is dit voor u geen feestdag maar wordt de vervangingsdag hiervoor uw feestdag.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

katjaaa
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 02 aug 2014 13:32

Ik ben van plan mijn ontslag te geven in PC 201, enkel mijn verlof stopt net voor een feestdag :? met feestdagen is het bedrijf open.
Wat zijn de gevolgen als ik die feestdag niet ga werken, maar de dag erna kan ik onwettig afwezig gezet worden?
wat je ontslag geven hiermee te maken heeft snap ik niet goed,
gezien die zogezegde feestdag een activiteitsdag is voor u, is dit voor u geen feestdag maar wordt de vervangingsdag hiervoor uw feestdag.

Ieder moet 2 feestdagen op een jaar werken heb er al eentje achter de rug en de volgende zou in november zijn, dus zou ik hem normaal niet moeten werken.Door mijn ontslag kan men mij hierdoor mss onwettig afwezig zetten!

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 02 aug 2014 16:02

Wanneer zou je je ontslag geven? Hoelang werk je waar je nu werkt?

katjaaa
Topic Starter
Berichten: 14

#5 , 03 aug 2014 21:15

Wanneer zou je je ontslag geven? Hoelang werk je waar je nu werkt?
Aanstaande woensdag en heb er 1j7mnd anciënniteit.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 03 aug 2014 21:45

dan ben je toch gewoon uit dienst als je in november je feestdag zou moeten werken? Men kan je dan toch niet als onwettig afwezig zetten in november?

De planning is gemaakt, de feestdag is in november gezet voor jou, dat kan niet zomaar veranderd worden. Het zal je opvolger zijn die in november zal moeten werken.

katjaaa
Topic Starter
Berichten: 14

#7 , 04 aug 2014 09:57

dan ben je toch gewoon uit dienst als je in november je feestdag zou moeten werken? Men kan je dan toch niet als onwettig afwezig zetten in november?

De planning is gemaakt, de feestdag is in november gezet voor jou, dat kan niet zomaar veranderd worden. Het zal je opvolger zijn die in november zal moeten werken.

Het betreft de komende feestdag mijn verlof stopt dag ervoor.En normaal heb ik mij niet opgezet voor die dag, maar planningen wijzigen daar a la minute vandaar.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 04 aug 2014 10:05

Werkgever kan niet zomaar een gemaakte planning wijzigen, hij moet daarvoor goeie argumenten hebben. Het feit dat je ontslag neemt is geen goed argument.

Maak gewoon dat je de planning waarop je in november ingepland staat fysiek in handen hebt, ga zonder zorgen op verlof en keer terug de eerste dag waarop je normaal moest gaan werken.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#9 , 04 aug 2014 10:05

Werkgever kan niet zomaar een gemaakte planning wijzigen, hij moet daarvoor goeie argumenten hebben. Het feit dat je ontslag neemt is geen goed argument.

Maak gewoon dat je de planning waarop je in november ingepland staat fysiek in handen hebt, ga zonder zorgen op verlof en keer terug de eerste dag waarop je normaal moest gaan werken.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#10 , 04 aug 2014 10:05

Werkgever kan niet zomaar een gemaakte planning wijzigen, hij moet daarvoor goeie argumenten hebben. Het feit dat je ontslag neemt is geen goed argument.

Maak gewoon dat je de planning waarop je in november ingepland staat fysiek in handen hebt, ga zonder zorgen op verlof en keer terug de eerste dag waarop je normaal moest gaan werken.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#11 , 04 aug 2014 11:09

Wanneer zou je je ontslag geven? Hoelang werk je waar je nu werkt?
Aanstaande woensdag en heb er 1j7mnd anciënniteit.
jpv is precies iets te ijverig te werk gegaan 3x = scheepsrecht zeggen ze


Als je woensdag pas ontslag wil geven en de opzeggingstermijn de daaropvolgende maandag wil laten ingaan, moet je opletten ingeval uw werkgever weigert de ontslagbrief(het exemplaar voor u) te tekenen voor ontvangst.
Als je tot na de openingsuren post(punt) moet werken zorg dat iemand een exemplaar heeft die je kan sms'en en die dat aangetekend kan versturen.

arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
Art. 37.(§ 1.) Is de overeenkomst voor onbepaalde tijd gesloten, dan heeft ieder der partijen het recht om die te beëindigen door opzegging aan de andere.
(Op straffe van nietigheid dient de kennisgeving van de opzegging het begin en de duur van de opzeggingstermijn te vermelden.
Indien de opzegging uitgaat van de werknemer, geschiedt de kennisgeving van de opzegging, op straffe van nietigheid, door afgifte aan de werkgever van een geschrift. De handtekening van de werkgever op het duplicaat van dit geschrift geldt enkel als bericht van ontvangst van de kennisgeving. De kennisgeving kan ook geschieden hetzij bij een ter post aangetekende brief die uitwerking heeft de derde werkdag na de datum van verzending hetzij bij gerechtsdeurwaardersexploot.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#12 , 04 aug 2014 11:31

Wanneer zou je je ontslag geven? Hoelang werk je waar je nu werkt?
Aanstaande woensdag en heb er 1j7mnd anciënniteit.
jpv is precies iets te ijverig te werk gegaan 3x = scheepsrecht zeggen ze


Als je woensdag pas ontslag wil geven en de opzeggingstermijn de daaropvolgende maandag wil laten ingaan, moet je opletten ingeval uw werkgever weigert de ontslagbrief(het exemplaar voor u) te tekenen voor ontvangst.
Als je tot na de openingsuren post(punt) moet werken zorg dat iemand een exemplaar heeft die je kan sms'en en die dat aangetekend kan versturen.
woensdag is geen enkel probleem. We zitten niet met een feestdag deze week...

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#13 , 04 aug 2014 12:37

Maar donderdag is dat wel, en niet iedereen heeft een postpunt op zijn werk.
De aangetekende brief moet ten laatste 's woensdags verstuurd worden, om de opzeggingstermijn de volgende week te laten ingaan
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

katjaaa
Topic Starter
Berichten: 14

#14 , 04 aug 2014 17:37

Werkgever kan niet zomaar een gemaakte planning wijzigen, hij moet daarvoor goeie argumenten hebben. Het feit dat je ontslag neemt is geen goed argument.

Maak gewoon dat je de planning waarop je in november ingepland staat fysiek in handen hebt, ga zonder zorgen op verlof en keer terug de eerste dag waarop je normaal moest gaan werken.
Het feit is dat ik die planning van november niet in handen heb en idd het feit dat ik mijn ontslag geef kan er voor gebruikt worden dat ik zogezegd wel moest gaan werken en dat ik zo onwettig afwezig sta.

katjaaa
Topic Starter
Berichten: 14

#15 , 04 aug 2014 17:39

Maar donderdag is dat wel, en niet iedereen heeft een postpunt op zijn werk.
De aangetekende brief moet ten laatste 's woensdags verstuurd worden, om de opzeggingstermijn de volgende week te laten ingaan
Ja die gaat woensdag vertrekken dus gaat die maandag in en stopt de termijn op 15/10 dacht ik.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”