Verlofdagen overdragen bij veranderen baan

Wriswith
Topic Starter
Berichten: 1

Verlofdagen overdragen bij veranderen baan

#1 , 15 jul 2014 20:33

Ik ben recent van werkgever veranderd. Toen ik mijn afrekening van mijn vakantiedagen van mjin oude werkgever kreeg zag ik dat enkel enkel mijn wettelijke vakantiedagen overgezet zijn. Toen ik informeerde of mijn resterende ADV-dagen en overuren apart afgerekend werden kreeg ik het antwoord dat ik deze had moeten opnemen voor mijn laatste werkdag.

Ik ben vrij zeker dat ik mijn ADV-dagen kwijt ben. Ik vraag me echter af of het wel wettelijk is dat mijn overuren zomaar verdwijnen. Het gaat om 5 dagen, dus het lijkt me wel de moeite om dit na te gaan.

Is er enige actie die ik kan ondernemen of ben ik deze dagen zoizo kwijt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 jul 2014 07:55

Overuren heb je gewerkt bij vorige baas. Je kan moeilijk nieuwe baas laten opdraaien voor overuren die je voor een andere firma hebt gepresteerd.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jul 2014 10:12

klacht indienen bij de inspectie van de sociale wetten, je bent enkel de inhaalrust kwijt niet het loon.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”