Bedreigingen van een cliënt

kdo
Topic Starter
Berichten: 9

Bedreigingen van een cliënt

#1 , 23 jun 2014 22:02

Beste

Ik werk momenteel in de financiele sector. Er is een kleine vete ontstaan tussen de kantoorhouder en een cliënt, die daarbij verschillende bedreigingen uit aan ons adres (ook de kinderen worden hierbij niet gespaard).

Minder en minder ben ik nog gemotiveerd om daar verder te werken.

Zijn er stappen die ik kan ondernemen? Politie heeft ons al meerdere malen moeten verhoren.

Ik werk graag, maar niet als dit onder fysieke bedreiging tegenover mijn gezin en mij moet gebeuren.

Alvast dank voor jullie bijdrage!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 24 jun 2014 09:28

heb je zelf al klacht ingediend?

giserke
Berichten: 2434

#3 , 24 jun 2014 09:49

Idd, je zal iedere bedreiging omtrent laten registreren en een klacht indienen.
Je zal eventueel een straatverbod moeten aanvragen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 24 jun 2014 10:05

Al naar gelang het soort van bedreigingen en de veelheid ervan mogelijk eens voorstellen aan politie ( hoofdinspecteur of commissaris) dat er rechtstreeks contact met behandelende magistraat wordt genomen. Dit kan tot gevolg hebben dat er een algemeen PV wordt opgesteld waarin ALLE feiten tegen alle medewerkers worden opgesomd.
Indien de bedreigingen in die mate zijn dat er een arrestatie==> aanhouding door onderzoekrechter kan uit voorkomen of een snelrechtprocedure zou ik toch niet aarzelen.
Ik weet ook dat banken beschikken over een soort van slachtofferhulp en een onderzoeksteam bij zware feiten. Uw directeur kan daar contact mee opnemen. Deze hebben ook in elk arrondissement contacten met de procureur des Konings.

kdo
Topic Starter
Berichten: 9

#5 , 24 jun 2014 13:13

Onze cliënt is iemand met een groot drankprobleem, die gelden van de rekening van zijn ouders wil ontvreemden, omdat hij het zijn recht vindt als eerste in lijn.

Mij gaat het niet over alle pv's en dergelijke, eerder over het feit dat ik mij dagelijks voorbij dat cafe moet begeven, waar deze persoon zo goed als woont , als ik mij van de wagen naar kantoor begeef, en deze persoon ook de wacht houdt naast de deur van het kantoor tot er iemand anders aanbelt, om mee binnen te glippen.

Iemand die stomdronken is en ten einde raad is, is in mijn ogen tot gevaarlijke dingen in staat.

Denk dat ik jammer genoeg mijn opzeg zal moeten geven en twee maanden hopen op een incidentvrije opzegperiode en een ander job zoeken waar zo een toestanden minder voorkomen, want dit hoeft voor mij echt niet. Dit heeft een weerslag op het priveleven en denk niet dat het gezin mijn spanning moet opvangen, als dit zo te vermijden is.

bedankt voor jullie suggesties alvast

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 24 jun 2014 14:58

Is dit niet iets voor de dienst beveiliging van uw werkgever?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 25 jun 2014 09:53

lijkt me toch simpel op te lossen, zeker gezien er meer dan waarschijnlijk camerabeelden zijn.

giserke
Berichten: 2434

#8 , 25 jun 2014 09:57

Ik snap niet waarom je zou opstappen, omdat uw werkgever een gevaarlijke klant heeft?
Aangifte doen bij de politie en klacht neerleggen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”