Ontslag en onmiddelijk nieuw contract

valerie1980
Topic Starter
Berichten: 2

Ontslag en onmiddelijk nieuw contract

#1 , 13 jun 2014 20:49

Reeds 8 jaar ben ik tewerkgesteld als receptioniste in een mooi hotel aan onze Belgische kust.
Na de eerste 4 jaar kreeg ik mijn ontslag omwille van economische redenen en kreeg ik achteraf een nieuw contract met ancienniteit 0
Nu vier jaar laten zal ik rond november terug ontslag krijgen ( een "echt ontslag) omdat er werken voor 3 maand worden uitgevoerd en derna krijg ik opnieuw een contract.
Mijn bekommernissen :
- Krijg ik een opzegvergoeding , ook als ik achteraf besluit om in te gaan op het nieuwe contract ?
- Als ik vraag om op het nieuwe contract , de anncienniteit nl 4 jaar te vermelden , is dat wettelijk ? Ik heb namelijk schrik dat ze me met het nieuwe contract ( moest het weer anncienniteit 0 zijn) me zo zonder meer kunnen buitensmijten.

Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jun 2014 23:39

zijn dit 2 arbeidsovereenkomsten in een aaneengesloten periode ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

valerie1980
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 14 jun 2014 21:19

nee gaan me eerst ontslaan en dan drie maand later krijg ik nieuw contract om opnieuw te beginnen

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”