erfgenamen opzoeken

gvd111
Topic Starter
Berichten: 164

erfgenamen opzoeken

#1 , 12 jun 2014 15:43

Na het overlijden van één van mijn huurders zit de vrijgave van de huurwaarborg muurvast; als ik het goed begrepen heb van de vrederechter kan ik bij de Procureur des Konings een verzoekschrift indienen om namen van de erfgenamen te ontvangen of heb ik het mis.
Dank bij voorbaat voor een reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 12 jun 2014 20:04

Dan zullen er dus wel degelijk erfgenamen zijn.
Vraag na bij de politie of deze PV hebben opgesteld wegens onbeheerde nalatenschap. In principe wordt politie steeds verwittigd als men geen rechtstreekse familie kan aantreffen of overlijden alleenstaande.
Deze stellen dan een PV op dat en naar PdK en naar vrederechter gaat. Vrederechter moet dan appartement verzegelen en inventaris maken - nu verzegeling kan dus al gebeurd zijn door politie.
Politie kan dus vb wel weten wie familie is. Ook al mag de politie het niet aan u vertellen dan weet u al wat er gedaan is. Het PV nr zou u wel kunnen krijgen ..
Verder loopt het dan inderdaad via parket.

gvd111
Topic Starter
Berichten: 164

#3 , 13 jun 2014 07:41

het wordt nog mooier! in de besluiten van de tegenpartij las ik gisteren dat, aangezien de brandstichter geïnterneerd werd (krankzinnig bevonden dus) zij niet verantwoordelijk is voor haar daden, overmacht, niet te voorzien dat ze dit zou doen,... ze is niet schuldig aan de schade en de huurwaarborg dus in haar voordeel dient vrijgegeven te worden. Mijn vraag : bewust of onbewust schade toebrengen, de schade is een feit, ik ben benadeeld en heb toch recht op de huurwaarborg of niet. Stel een gezin met kleine kinderen en de kinderen maken een en ander kapot, zij zijn ook niet 'toerekeningsvatbaar' kan de eigenaar dan ook geen aanspraak maken op de huurwaarborg. Of gewoon iemand die bij zijn volle verstand onvrijwillig schade berokkent wat dan? In de meeste gevallen doe je dit niet opzettelijk.

Reclame

gvd111
Topic Starter
Berichten: 164

#4 , 17 jun 2014 14:11

wat gebeurt er als ik gegevens uit een 'strikt vertrouwelijke' brief van de advocaat van de brandstichster aan mijn advocaat zou gebruiken want hierin staat hoe het zit met de erfgenamen?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 17 jun 2014 14:38

De tegenpartij "probeert". Maar de Rechter beslist.
Als er huurschade is moet u de waarborg niet teruggeven indien die schade meer bedragt dan het bedrag van de waarborg.
Daar dient de waarborg voor. Staat toch zo in de wet.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 17 jun 2014 16:28

Als er huurschade is moet u de waarborg niet teruggeven indien die schade meer bedragt dan het bedrag van de waarborg.
.
Zelfs als die bewust of onbewust werd toegebracht.

giserke
Berichten: 2434

#7 , 17 jun 2014 16:39

kan de schade niet verhaald worden op haar verzekering BA?

gvd111
Topic Starter
Berichten: 164

#8 , 18 jun 2014 07:36

Ze was niet meer verzekerd. Wij worden wel vergoed voor de brandschade maar er is een vrijstelling en er was nog schade van voor ervoor.

Terug naar “Successie- & Registratierechten”