abortus

keurt u abortus in mijn geval goed of niet goed?

ja
50%
4
neen
50%
4
 
Totaal aantal stemmen: 8
kebabke
Topic Starter
Berichten: 15

abortus

#1 , 02 mar 2008 19:08

Ja ik weet het dit is de posting voor euthanasie.
Maar ik heb een discussie onlangs met mijn vriendin gehad over abortus.
Moest zij op deze leeftijd(19jaar ik 20jaar) zwanger worden dan zou zij abortus plegen.
Bestaat er geen wet zodat ik tegen zo een beslissing kan ingaan?
Ik ben tenslotte de vader van het nog niet bestaande kind.
Ik begrijp dat het de vrouw is die 9 maanden met de last zit en haar leven op dit moment dan niet zou willen opofferen, maar ik keur abortus helaas niet goed.
(Behalve 1 uitzondering : verkrachting)
Zeker niet als ge van elkaar houdt en een kind maakt, al dan niet gewenst.
Ik vraag zelfs niet aan haar om het kind op te voeden, ik zou die verantwoordelijkheid op mij nemen, tis tenslotte mijn fout dat het er dan zou zijn, ook haar fout maar als ze moord (ja abortus noem ik moord) zou overwegen dan doe ik het wel op mn eentje.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kebabke
Topic Starter
Berichten: 15

#2 , 02 mar 2008 19:10

kweet niet of het veel uitmaakt maar we studeren nog alletwee verder.
Ik nog wss 3jaar.
Zij 6jaar (geneeskunde)

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 03 mar 2008 11:06

Art.331bis.Rechtsvorderingen met betrekking tot de afstamming zijn NIET ontvankelijk indien het kind niet levensvatbaar geboren is.(Burgerlijk Wetboek).

Reclame

kebabke
Topic Starter
Berichten: 15

#4 , 03 mar 2008 16:46

Ge moogt ook een reden geven bij de stemming hoor :)
Lijkt mij een fijne discussie.
Vind het jammer dat alleen de vrouw het recht heeft om te beslissen over leven of dood.
Zeer jammer.

Creatief
Berichten: 2513

#5 , 03 mar 2008 20:41

Ik zou er niet "happy" mee zijn indien mijn dochter ongewenst zwanger zou worden. Ik ben het ook niet eens met het uitvoeren van een abortus. In de aanvangsfase zal dit wel de gemakkelijkste oplossing lijken, maar achteraf zal er ook in stilte getreurd (gerouwd) worden.
Ik denk dat het laten uitvoeren van een abortus psychologisch achteraf zwaar moet zijn. Zo een daad achtervolgt je ganse leven of je moet een gewetenloos mens zijn.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#6 , 03 mar 2008 21:20

Een kind op de wereld zetten moet een weloverwogen beslissing zijn van BEIDEN! Als één van de twee er geen zin in heeft, begin er dan niet aan. Kinderen zijn geen wegwerp producten, je hebt ze tot je laatste snik. Het moet heel erg zijn voor een kind waarvan één van de ouders ‘er bijzit voor spek en bonen’! De ander een kind opdringen zal zeker gevolgen hebben binnen de relatie. Idem voor diegene die een kind ‘maken’ om hun relatie te redden!

Romeo, laat Juliet toch eerst haar studies afmaken. Jullie komen pas zelf uit de wieg, er is nog ‘plenty of time’ om aan kinderen te denken! Kinderen in huis hebben mag je niet onderschatten hoor! Van een dagelijks pilletje slikken, het wekelijks kleven van een klever of het gebruik van een condoom is nog niet gestorven!

K’zal het bericht verplaatsen naar de rubriek Personenrecht ‘andere’, daar komt het beter tot zijn recht.

Creatief
Berichten: 2513

#7 , 03 mar 2008 22:02

Lex, met jouw antwoord ben ik volledig eens: overweeg je kinderen, dan moet je beiden achter deze beslissing staan. Indien dit niet zo is, dan wordt het toch boelshit, maar dit is niet het antwoord op "Kebabke" zijn vraag.

kebabke
Topic Starter
Berichten: 15

#8 , 03 mar 2008 23:43

Nee tuurlijk.
Zoals Lex het verwoord keur ik het ook niet goed.
Maar ik het het niet over de keuze van een kind te maken.
Ik heb het over het geval dat zelfs met voorbehoedsmiddelen het wel eens kan mislopen.
En over dat geval heb ik het dan.
Tis niet dat ik nu al kinderen wil he :).
Kwil gewoon geen moord op mn geweten hebben.
Kwil verantwoordelijkheid opnemen als het misloopt.
Ieder normaal mens zou dit begrijpen.

krissie
Berichten: 41
Locatie: kortrijk

#9 , 07 mar 2008 15:38

Inderdaad, een kind op de wereld zetten moet een beslissing zijn van beide partijen... Wees er zeker van dat je gèèn relatie kan redden met en kind op de wereld te zetten , integendeel !!
Maak jullie studie's af en geef mekaar de tijd om mekaar te kennen en te genieten van jullie jonge leven, er bestaan middelen genoeg om een zwangerschap te voorkomen, en je bent nooit te oud om kinderen te krijgen , bedoel daarmee - hoe ouder je zelf bent , des te rustiger en wijzer je bent om kinderen groot te brengen. Want tis allemaal geen rozegeur en maneschijn hoor... kinderen veranderen je leven totaal . En ge kunt maar 1 keer jong zijn , voor de rest heb je nog een gans leven!!
: Doe steeds uw best, laat de moed nooit zakken, geef u nooit gewonnen. Misschien zullen anderen u erom haten.
Maar wie u haat zal de strijd nooit winnen, tenzij u hem gaat haten.
En dan vernietigt u uzelf:
R. Nixon

elsje
Berichten: 109

#10 , 07 mar 2008 16:07

Abortus is en blijft een noodsituatie. Probeer het te voorkomen , want voor de moeder is dit een ondraaglijk lijden... Ok , ik hoor je zeggen : en de vader dan: maar alleen een moeder weet hoe het voelt een kind te dragen en te moeten afgeven . Abortus is gèèn moord ; een embryo is niet levensvatbaar . Maar ik blijf erbij dat er middelen genoeg op de markt zijn om het te voorkomen.
Heb je liefje lief en laat haar eerst haar studie's afmaken . Sta volledig achter de stelling van Lex !!!
Geniet van jullie jonge leven , een kind op de wereld zetten moet een weloverwogen beslissing zijn... els

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#11 , 07 mar 2008 23:01

Het is dan misschien wel niet-democratisch, maar ik heb eerlijk gezegd ook geen zin om deze discussie te zien ontsporen, daarvoor is het onderwerp veel te gevoelig.

Om die reden verwijder ik de laatste 6 berichten en sluit de discussie.

Dank voor het (eventuele) begrip,
de webmaster

Terug naar “Andere”