Ik heb sinds een aantal jaren een lening lopen bij een bank X. Op zich niets speciaals, ik betaal nog tot 2015 elke maand een bepaald bedrag af. Daarmee zou de kous af zijn geweest moest ik vanwege financiële problemen geen achterstand hebben opgebouwd.
De financiële problemen zijn grotendeels achter de rug, ik heb een aantal afbetalingsplannen kunnen bepalen, en probeer zo goed mogelijk alles te betalen. Ook de lening van bank X wordt elke maand betaald, alleen... ik bevind me nog niet in een positie om de achterstand volledig aan te zuiveren, ik zou hiervoor eenmalig 2 betalingen moeten kunnen uitvoeren, maar hier toe ben ik nu nog niet in staat.
Tot op heden was dit geen probleem. Ik betaal elke maand proper een aflossing, en op wat brieven en telefoontjes na is er nooit meer van gekomen. Ook vandaag kreeg ik een telefoontje. Ik was van plan geweest om de 4de van de maand een betaling te doen, stond ook zo ingesteld op mijn bank.
Ik weet niet wat er juist is fout gelopen, maar de betaling is niet doorgegaan, en daarover werd ik opgebeld, ik had nl. gemeld dan een volgende betaling uit te voeren.
Het gesprek van vandaag verliep minder vlot, en ze bleef maar vragen wanneer ik beide storting in 1 maal zou doorvoeren. Ze drong zelfs aan om dit te gaan doen op de bank zelf, wat er op neer zou komen om meer dan 1000 euro van mijn rekening cash af te halen, en dat te gaan storten op die bank. Waanzin in mijn ogen...
Nu goed, ik heb ze beleefd afgewimpeld, ik kijk het vanavond na en betaal zoals beloofd de schijf.
Nu vraag ik me gewoon af, wat kunnen ze in feite doen? Ik heb een brief gekregen waarin staat vermeld 2 maand achter te staan, en 30 dagen te hebben om dit aan te zuiveren. Tot nu toe was het voldoende om 1 van de 2 te volstorten, om problemen te vermijden
Maar kunnen zij voortijdig, dus voor het verlopen van die 30 dagen iets doen? Na betaling van deze schijf sta ik tenslotte zelfs geen maand achter