Hoe lang opzeg?

lieverd4
Berichten: 31

Re: Hoe lang opzeg?

#16 , 12 mar 2014 10:44

hallo,
er zou volgens dat ik vernomen heb een verbrekingsvergoeding betaald worden. dus opzeg uitdoen zal er dan waarschijnlijk niet inzitten.
Ik heb vorig jaar een arbeidsongeval gehad, na enkele maanden heeft de verzekering geweigerd er verder in tussen te komen, dus ben ik nu op ziekenkas.
dus langer dan 6maand in ziekte, ontslag om die redenen. ben nog maar 4 weken geleden geopereerd, dus volop in revalidatie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#17 , 12 mar 2014 11:03

Dan heb je wettelijk recht op 3 maand + 2 weken loon. Werkgever mag natuurlijk altijd meer geven.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#18 , 12 mar 2014 17:10

Dan heb je wettelijk recht op 3 maand + 2 weken loon. Werkgever mag natuurlijk altijd meer geven.
als de verbreking op 1 april gebeurd is het 3m + 4weken , voor 3m + 2weken had de kennisgeving 17 maart als begin van de opzeggingstermijn moeten opgeven of de verbreking nog deze maand gebeurd
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#19 , 12 mar 2014 20:06

de verbreking is al gebeurd, de reden... dat is altijd onmiddellijk

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#20 , 12 mar 2014 20:17

de verbreking is al gebeurd, de reden... dat is altijd onmiddellijk
is dit zo ? uit "er zou" leid ik het tegendeel af

als de werkgever 3m+4weken uitbetaald is een discussie zinloos als er 3m+2weken word uitbetaald is de datum waarop de verbreking plaatsving van belang
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

voetballerke
Berichten: 13

#21 , 17 mar 2014 13:27

ik werk sinds 2006 bij een bedrijf en wil mijn opzeg geven. voor mijn loon zit ik in de midden categorie wat zou mijn opzeg zijn

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#22 , 17 mar 2014 14:19

paritair comité? bediende/arbeider?

voetballerke
Berichten: 13

#23 , 18 mar 2014 12:56

pc313 bediende

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#24 , 18 mar 2014 14:00

13 weken

jonasl
Berichten: 2

#25 , 25 mar 2014 07:20

Ik werk sinds 2011 bij mijn werkgever, en heb op 18/2 ontslag gegeven. Wanneer loopt mijn opzeg dan af?
Zowel de werkgever als ikzelf zijn het eens over het feit dat dit 1,5 maand + 1 week opzegtermijn is, echter interpreteer ik dit als 7 weken en de werkgever zegt dat mijn opzeg loopt tot en met maandag 14 april (dus van maandag 25 februari t.e.m. maandag 14 april). Zelf zou ik natuurlijk die maandag liever bij mijn nieuwe werkgever beginnen...

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#26 , 25 mar 2014 08:08

1,5 maand + 1 week is geen 7 weken. Je opzegtermijn begint op 24 februari. Hoe je die halve maand moet rekenen is nog niet 100% duidelijk dacht ik, maar ik denk dat 15 dagen een correcte weergave is. Dus 24 februari +1,5 maand + 1 week = 24 maart + 0,5 maand + 1 week = 24 maart + 15 dagen + 7 dagen = 24 maart + 22 dagen. Ik kom dan uit op 14 april als laatste werkdag (lange berekening, omdat ik het even uit m'n hoofd moet doen).

Als je werkgever je die dag wil laten werken, kan hij dat dus. Een onderling akkoord om daar vanaf te zien is natuurlijk ook mogelijk.

jonasl
Berichten: 2

#27 , 25 mar 2014 08:43

Inderdaad, ik bedoelde maandag 24 februari, te rap willen zijn...
Bedankt voor het snelle antwoord, ik vreesde inderdaad al dat mijn optelsom van 7 weken te optimistisch was. Dan maar proberen in onderling overleg iets te bereiken, ze hebben mij al laten weten dat ik de laatste 2 weken geen werk zal hebben maar dat ze mij wel op kantoor verwachten (ze willen me sowieso niet vroeger laten gaan) dus ik ben benieuwd.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#28 , 25 mar 2014 12:41

je kan die maandag bij je nieuwe werkgever beginnen en een verbrekingsvergoeding van 1 dag bruto betalen en je verdiend 1 dag netto bij je nieuwe werkgever . je kan proberen om niks te betalen zolang er geen ingebrekestelling komt , men moet immers voor die ene dag of zo'n 100€ een advocaat nemen om een procedure te starten helemaal uitgesloten is het niet maar voor velen is dat het sop de kolen niet waard .
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#29 , 25 mar 2014 17:17

Inderdaad, ik bedoelde maandag 24 februari, te rap willen zijn...
Bedankt voor het snelle antwoord, ik vreesde inderdaad al dat mijn optelsom van 7 weken te optimistisch was. Dan maar proberen in onderling overleg iets te bereiken, ze hebben mij al laten weten dat ik de laatste 2 weken geen werk zal hebben maar dat ze mij wel op kantoor verwachten (ze willen me sowieso niet vroeger laten gaan) dus ik ben benieuwd.
als ze effectief geen werk hebben (= je op je stoel zullen laten zitten zonder dat je iets kan/mag doen), verbreken ze de arbeidsovereenkomst door je geen werk te verschaffen. Het laten vaststellen hiervan is echter moeilijk, tenzij je zoiets op mail kan krijgen...

lieverd4
Berichten: 31

#30 , 26 mar 2014 23:26

vandaag opnieuw aangetekende zending gekregen. opzegtermijn van 3 maand en 2 weken. opzegtermijn gaat in op 31 maart 2013.
ik ben wel al enkele maanden arbeidsongeschikt. dus opzeg uit doen vanaf 31maart zal dus niet lukken. zouden ze mij dan gewoon die 3 maand en 2 weken uitbetalen?
ik heb ook nog 2 weken overuren staan. wat moeten ze hiermee doen? uitbetalen?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”