De frustratie haalde ik uit:
Nog voor ik bijkomende bewijzen van andere inspanningen leverde, en vermeldde dat er heel veel bewijzen geleverd werd geneert werden door de RVA dienst kreeg ik al te horen dat ik geschorst zou worden.
lijkt me, op basis van honderden gesprekken die ik (in de gewone dispo-procedure) mee gevolgd heb, nooit tegengekomen dat er direct gezegd werd dat je geschorst zou worden.
Is het mogelijk om gerechtelijke stappen te nemen?
je krijgt bij de melding van je schorsing een brief, enkele stukken hieruit legden de mogelijke gerechtelijke stappen uit. Ook in alle andere communicatie staat de mogelijkheid om in beroep te gaan.
Een schorsing door zware fouten en nalatigheid van de RVA, die hun quota willen halen om mensen van een uitkering te smijten..
ik ben er zeker van dat er géén quota bestaan.
Kan gerust zijn dat je niet gefrustreerd was, maar het kwam alvast bij mij zo over. Soit.
"De RVA medewerkster hoeft ook niet alle sollicitaties door te nemen."
Excuseer?
Een fictief voorbeeld (maar ongeveer wat ik meegemaakt heb): ik had altijd voorgesprekken vooraleer ik met mensen meeging ter begeleiding. Iemand had 3 mappen mee met sollicaties over het afgelopen jaar. honderden sollicitaties, op zich indrukwekkend. Echter, toen ik vroeg welke jobs hij wou doen, zei hij dat hij enkel koerierdiensten wou doen. Hij had dus letterlijk voor alle koerierdiensten en aanverwanten gesolliciteerd. Probleem: hij had een strafblad voor heling/diefstal + zelf geen auto. Het bleek bovendien dat hij wegens kinderen enkel dagwerk wou doen.
Bij zo iemand moet je geen sollicitaties bekijken, zijn probleem is niet het aantal sollicitaties, dat is uitstekend. het aantal jobs die echter tot werk zullen leiden met dergelijke zoekcriteria is nihil.
Mogelijks is, in minder extreme mate, bij jou zo'n probleem vastgesteld waardoor je vacatures op zich niet van belang zijn. Dat kan ik van hieruit natuurlijk niet controleren, tenzij je het verslag even doorPM't. Of een rechtzaak bij jou dus kans tot slagen heeft, hangt van dat document af, omdat je argumenten niet noodzakelijk doorslaggevend zijn.